Obavijesti

Hrvatska eTwinning zajednica bogatija za 39 eTwinning škola

U 12. godini uspješnog razvoja  eTwinning zajednice u Hrvatskoj, ove godine s ponosom predstavljamo 39 eTwinning škola druge generacije 2019.-2020.

 

Dinamična, kreativna i inovativna eTwinning zajednica u Hrvatskoj bilježi novi uspjeh, u ožujku 2019. godine zaključen je drugi natječaj za eTwinning škole te su 1.004 odgojno-obrazovne ustanove iz 39 eTwinning i eTwinning Plus zemalja članica dobile oznaku eTwinning škole. Radi se o oznaci koju dodjeljuje Središnja služba za podršku eTwinningu u Bruxellesu. Po broju nagrađenih ustanova Hrvatska je u top 10 zemalja, na 8. mjestu. Na prvome je mjestu Turska s 298 eTwinning škola.

 

 

 

-- više --
Hrvatski projekti osvojili dvije Europske eTwinning nagrade

U konkurenciji 860 eTwinning projekata objavljeni su dobitnici Europske eTwinning nagrade 2019. koju će  dodijeliti Europska komisija najboljim suradničkim projektima u listopadu ove godine na godišnjoj eTwinning konferenciji u Francuskoj. Hrvatska ove godine slavi s dvoje  nagrađenih eTwinnera: Milanom Hozmec iz Dječjeg vrtića Cipelica u kategoriji Citizenship s projektom Sustainable development objectives i Markom Brajkovićem iz Osnovne škole Lovas u kategoriji Yunus Emre Prize for Humanism and Intercultural Understanding s projektom Herit@ge Matters!

 

Dobitnici su prepoznati po svojim  projektima koji su se istaknuli po svojoj izvrsnosti i inovativnosti koje su unijeli u svoje učionice na europskoj razini u četiri  dobne kategorije i osam posebnih kategorija. Kako bi ušli u konkurenciju, projekti prijavljivani na natječaj „Europska eTwinning nagrada“ na portalu eTwinning Live morali su prvenstveno imati europsku oznaku kvalitete te zadovoljiti kriterije pedagoške inovativnosti, uključenosti u kurikulum, aktivne komunikacije i razmjene među partnerskim školama, korištenja ICT alata na projektu te predstaviti dobre rezultate, učinak i dokumentaciju koji potkrepljuju diseminaciju rezultata projekta.

 

eTwinning je inicijativa u sklopu programa Erasmus+, a riječ je o portalu namijenjenom međunarodnoj suradnji i usavršavanju nastavnog i nenastavnog osoblja od predškolskog obrazovanja do srednje škole. Sam portal www.eTwinning.net služi nastavnicima i njihovim učenicima za upoznavanje i suradnju s kolegama iz europskih škola. Nacionalna služba za podršku eTwinningu u Hrvatskoj djeluje u sklopu Agencije za mobilnost i programe Europske unije, a više o ovoj inicijativi potražite na službenoj stranici etwinning.hr.

 

Agencija za mobilnost i programe Europske unije čestita dobitnicima te u nastavku donosimo kratke razgovore s našim nagrađenim eTwinnerima. 

 

Marko Brajković, nastavnik hrvatskog jezika u  OŠ Lovas, sudionik u projektu Herit@age Matters:

 

Što za vas znači ova nagrada?

- Osobno sam iznenađen što smo i ove godine dobitnici priznanja na europskoj razini. Naime, prošle godine smo kao projektni partneri nagrađeni za projekt „Out of the Box #eTwCitizen16“ pa mi je iznimno drago što smo potvrdili da kao partneri odlično surađujemo i razvijamo projektne ideje na korist učenika. Nagrada je potvrda truda i zalaganja naših učenika, a osobno me motivira da se dodatno usavršavam u vještini poučavanja.

Opišite nam ukratko projekt te učinak na Vašu školu.

- Projekt je nastao iz želje da projektni partneri opet zajednički surađuju i učvrste suradničke i prijateljske veze između škola. Pored projektnih partnera koji su radili na prethodnom projektu priključili su nam se i novi partneri iz Rumunjske, Moldavije i Belgije, pa je u 7 europskih zemalja zajednički radilo 9 nastavnika. Budući da je godišnja tema bila kulturna baština razmišljali smo što nas kao Europljane ujedinjuje, a koje su naše različitosti. Shvatili smo da kao Europljani baštinimo veliku vrijednost poštivanja ljudskih prava pa smo projektne aktivnosti razvijali u tom smjeru. Meni najdraža aktivnost bila je stvaranje zajedničkog panela ljudskih prava – projektni partneri su međusobno razmjenjivali dijelove panela da bismo na kraju dobili 7 identičnih panela u svakoj partnerskoj školi. Pored toga, izradili smo zajedničku mrežnu stranicu na kojoj je moguće upoznati kulturne i turističke osobitosti svake zemlje, organizirali aktivnosti javnog čitanja, rasprave... Škola je dobila međunarodnu prepoznatljivost i mogućnost da se razvije u pravu europsku školu.

 

 

Koje pozitivne promjene najviše vidite kroz sudjelovanje u eTwinningu?

- Osobno sam puno naučio od iskusnih nastavnika i praktičara s kojima surađujem na projektima. Njihov predan rad me potaknuo da budem još kvalitetniji nastavnik i razmišljam izvan okvira te organiziram zanimljiviju i aktivniju nastavu. Kod učenika najviše primjećujem da se povećala razina zalaganja i motiviranosti, a raduje me i njihovo poznavanje IKT alata s kojima radimo na projektima.

 Koji su Vam planovi s postojećim projektom i pripremate li nove?

- Projektna ekipa ohrabrena dosadašnjim uspjesima nastavlja surađivati na zajedničkom Erasmus+ projektu u području ključne aktivnosti 2 – mobilnost učenika. Nažalost, nisam se mogao pridružiti budući da u školi nemamo organiziran tim koji bi se pridružio u ovako složenom projektu. Vjerujem da ću u sljedećoj godini ustrojiti tim u svojoj školi i dodati školu na Erasmus kartu Europe.

 

 

Milana Hozmec, odgajateljica u waldorfskoj skupini Sunčeka u DV Cipelica, osnivačica projekta uz kolegu iz Francuske:  

 

Što za vas znači ova nagrada?

- Najnovija nagrada „Citizenship award“ je u jednakoj mjeri dokaz kvalitete rada, te odlične suradnje s roditeljima i lokalnom zajednicom, kao i poticaj za nastavkom projekta kroz daljnje aktivnosti u skupini. S obzirom na to da je riječ o mješovitoj skupini djece u dobi od 3 do 7 godina, svake godine se iznova prate interesi djece, te se projektne aktivnosti razvijaju kako bi djeca ostvarivala svoje potencijale u različitim područjima. Etwinning je platforma koja je omogućila razvijanje projekta na mnogo široj razini, kao i pronalazak jednako entuzijastičnog partera koji je u svakom trenutku pružao podršku i motivirao za komunikaciju, planiranje aktivnosti, njihovu provedbu, evaluaciju. Zahvaljujući projektu učvrstio se partnerski odnos s roditeljima djece u skupini, što je postavilo bazu za daljnje aktivnosti koje se od završetka projekta provode u skupini, kao i za planiranje sličnih projekata u narednim pedagoškim godinama.

 Opišite nam ukratko projekt te učinak na Vaš vrtić

- Kako bi se djecu vrtićke dobi uključilo u život lokalne zajednice aktivnim sudjelovanjem, djeca waldorfske skupine „Sunčeka“ iz Dječjeg vrtića Cipelica su kroz partnerstvo sa djecom osnovne škole „Ecole elementaire Sebastien Le Prestre“ iz francuskog grada Neuf-Brisach osmislili i proveli projekt „Sustainable development objectives“. Koordinator na projektu , uz mene, bio je Laurent Lannier, učitelj iz Francuske, ia projekt se odvijao preko eTwinning portala. S obzirom da se projekt provodio kroz svakodnevne aktivnosti kroz cijelu godinu, na njemu su surađivale i odgajateljica Hana Zrna, kao i njezine zamjene Andrea Horvat, Martina Kozar, Dubravka Košir, te studentica Učiteljskog fakulteta Petra Mićanović.

Sam projekt se bazira na 17 globalnih ciljeva za održivi razvoj UN-a, te je zamišljeno da se djeca uključe prema svojim idejama i mogućnostima, kako bi im se pokazalo da je svaki korak, ma koliko malen bio ili se tako činio, zapravo veliki korak prema zajedničkoj boljoj budućnosti.

Projektne aktivnosti obuhvatile su teme poput smanjenja siromaštva, gdje smo surađivali s Gradskim društvom Crvenog križa Čakovec, a kroz temu ravnopravnosti spolova naučili smo rješavati razmirice na školskom igralištu. Pojmovi poput mira, pravda i jake institucije  doveli su nas na sat politike i gospodarstva, te smo razumijevajući jedan članak Ustava RH isti i nacrtali, a radove izložili za roditelje. Učili smo i kako razumno trošiti vodu tako da smo postavili ručnu pumpu koju smo onda koristili za igre s vodom i pijeskom te zalijevanje biljaka u zajedničkom vrtu. Na samom kraju svih provedenih aktivnosti promišljali smo i o smanjenju gladi te okupili sve suradnike i razgovarali o konačnom cilju projekta.

 

 

Sudjelovanjem na projektu „Sunčeka“ su dobila priliku slobodno iznositi svoja mišljenja i aktivno stvarati kurikulum zajedno sa svojim roditeljima. Djecu se poticalo na kritičko razmišljanje, promatranje promjena u lokalnoj zajednici, ali i razvijanje tolerancije i osjetljivosti za druge. Roditelje se poticalo da se aktivno uključe u svakodnevne aktivnosti u vrtiću, a zajedno sa svojom djecom i u sva događanja u našem gradu.

Projekt je prepoznat već u prvoj etapi kada sam isti prezentirala na regionalnoj smotri projekata iz područja nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo za područje ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Bjelovaru, gdje je ocijenjen kao jedan od najbolja dva projekta, te dobio priliku biti izložen na nacionalnoj smotri u Zagrebu kao jedan od petnaest najboljih projekata 2018. godine.

-- više --
eTwinning knjiga „Učenjem iz prošlosti kreiramo našu budućnost: europska kulturna baština u eTwinningu“ sada je dostupna na 27 jezika

Kulturna baština određuje tko smo te osnažuje naš osjećaj pripadnosti zajedničkoj europskoj obitelji. Svi smo članovi mirne zajednice više od 500 milijuna građana bogatih povijesti i međusobno povezanih kultura.

 

Tibor Navracsics, povjerenik za obrazovanje, kulturu, mlade i sport

 

S oduševljenjem vam predstavljamo novu eTwinning knjigu „Učenjem iz prošlosti kreiramo našu budućnost: europska kulturna baština u eTwinningu“ prevedenu na 27 jezika.

 

Otkrijte bogatstvo raznolikih resursa i konkretnih ideja za rad u učionici i široj školskoj zajednici.  eTwinning projekti pokazuju da kulturna baština može ponuditi brojne obrazovne i participativne mogućnosti za djecu i mlade.

 

eTwinning knjiga „Učenjem iz prošlosti kreiramo našu budućnost: europska kulturna baština u eTwinningu“ je dar svim učiteljima koji kulturnu baštinu smatraju zanimljivim načinom uvođenja povijesti u učionicu, ali i način tumačenja naše sadašnjosti i pripreme za budućnost.

 

Knjigu preuzmite ovdje.

 

-- više --
Za Erasmus+ 2017. je bila još jedna rekordna godina

Europska komisija objavila je u siječnju godišnje izvješće o programu Erasmus+ za 2017. godinu u kojem se navodi dosad najveći broj sudionika i daljnji porast broja projekata koji se podupiru u sklopu programa. Istodobno program postaje sve dostupniji raznim kategorijama korisnika te se širi na sve više zemalja.

 

Europska unija je 2017. u program uložila rekordnih 2,6 milijardi eura, što je 13% više nego 2016. godine. U izvješću se ističe i da program postaje sve dostupniji osobama u nepovoljnom položaju, kao i manjim organizacijama.

 

Podatke o Hrvatskoj za 2017. preuzmite u infografici.

 

Potporom pruženom 2017., kojom je omogućeno  učenje, osposobljavanje, rad ili volontiranje u inozemstvu, bio je obuhvaćen rekordan broj ljudi – njih gotovo 800.000, što je povećanje od 10% u usporedbi s 2016. godinom. Sredstvima programa financirana je i suradnja među obrazovnim ustanovama, organizacijama za mlade i poduzećima. Ukupno je 84.700 organizacija sudjelovalo u 22.400 projekata. Program je omogućio da više od 400.000 studenata, pripravnika i članova osoblja u visokom obrazovanju neko vrijeme studira, osposobljava se ili poučava u inozemstvu tijekom akademske godine 2016./2017. To uključuje oko 34.000 studenata i članova osoblja koji su, zahvaljujući bespovratnim sredstvima, otišli u partnerske zemlje diljem svijeta ili iz njih došli. Najviše je studenata poteklo iz Francuske, Njemačke i Španjolske, a najviše ih se uputilo u Španjolsku, Njemačku i Ujedinjenu Kraljevinu.

 

U godišnjem se izvješću ponovno ističe da Erasmus+ nije program samo za studente i osoblje sveučilišta. Koriste ga i u njemu sudjeluju učenici i osoblje u strukovnom obrazovanju (njih 160.000), mladi i osobe koje rade s mladima (158.000) te osoblje koje se bavi obrazovanjem odraslih (6.400). Nadalje, projekti suradnje bili su korisni i za nastavnike i osoblje u školama (47.000) te njihove učenike (110.000). Uz godišnji Europski tjedan sporta, sredstvima iz programa financirana su 162 sportska projekta, među ostalim deset neprofitnih sportskih događaja, u koje je bilo uključeno 930 organizacija.

 

Erasmus+ postaje sve dostupniji onima kojima može najviše koristiti: ponuđeno je više mogućnosti i dodijeljena su dodatna financijska sredstva sudionicima u nepovoljnom socioekonomskom položaju. Gotovo 21.000 studenata i osoblja u nepovoljnom položaju sudjelovalo je 2017. u aktivnostima mobilnosti u visokom obrazovanju koje se nude u okviru programa Erasmus+. Takvih je sudionika u programu od 2014. do danas bilo više od 67.500, uključujući gotovo 2.000 sudionika s posebnim potrebama.

 

DOKUMENTI:

Erasmus+ godišnje izvješće 2017.

Erasmus+ godišnje izvješće 2017. - statistički aneks

Infografika Erasmus+ pregled 2017.

Infografika Eramus+ Hrvatska 2017.

Paket infografika Erasmus+ 2017.

 

-- više --
Srbija 2019. godine postaje Erasmus+ programska zemlja

Nakon dvogodišnjeg pripremnog razdoblja i pozitivne evaluacije Fondaciji Tempus iz Srbije Europska komisija će 2019. godine službeno dodijeliti status nacionalne agencije za provedbu programa Erasmus+, te će time od 1. siječnja 2019. Srbija postati punopravna sudionica programa Erasmus+.

 

Srpske organizacije trenutačno sudjeluju kao partneri u brojnim projektima prijavitelja iz aktualnih programskih zemalja. U provedbi tih projekata neće biti izmjena i oni će se provesti prema planu do završetka projektnog ciklusa, a već u Pozivu na podnošenje prijedloga za 2019. svi prijavitelji iz Srbije odnosno srpske ustanove i organizacije moći će sudjelovati u programu Erasmus+ u svojstvu korisnika iz programskih zemalja.

 

Institucije u području visokog obrazovanja iz Srbije tako će moći sudjelovati u KA107 projektima mobilnosti između programskih i partnerskih zemalja i KA103 projektima mobilnosti s programskim zemljama. Budući da neki od tih projekata odobrenih tijekom 2018. godine traju dvije i tri godine, a navedene su organizacije imale status korisnika iz partnerskih zemalja, bit će nužno provesti provjere svih zabilježenih mobilnosti kako bi se izbjegla mogućnost dvostrukog financiranja.

-- više --
Neka i vaša odgojno-obrazovna ustanova nosi oznaku eTwinning škole!

Početkom studenoga započele su prijave za oznaku eTwinning škole. Ovu inicijativu pokrenula je Središnja služba za podršku eTwinningu u svrhu omogućavanja veće vidljivosti predškolskih ustanova i škola aktivnih u eTwinningu.

-- više --
Kulturna baština u okviru #eTwinning Weeks

eTwinneri pridružite se cjelodnevnoj mrežnoj konferenciji u okviru #eTwinning Weeks na temu kulturne baštine

-- više --
eTwinning tečaj za napredne korisnike „Kako kvalitetno koristiti alate u eTwinning projektima?“

Prijavite se na eTwinning tečaj u okviru Dani Erasmusa („Erasmus Days“) pod nazivom Kako kvalitetno koristiti alate u eTwinning projektima?

 

Tečaj se sastoji od dvije radionice koje će se održati u petak 12. 10. 2018. od 16:00 - 18:00 te u subotu 13. 10. od 10:00 - 12:00 u Obrtno tehničkoj školi, Plančićeva 1, Split.

-- više --
40 hrvatskih dječjih vrtića, osnovnih i srednjih škola nagrađeno oznakom eTwinning škole

1211 odgojno-obrazovnih ustanova iz 41 zemlje članice eTwinninga i eTwinning Plusa dobilo je u travnju oznaku eTwinning škole. Radi se o oznaci koju dodjeljuje Središnja služba za podršku eTwinningu u Briselu. 2454 ustanove su se prijavile na natječaj objavljen krajem 2017. godine na portalu eTwinning, a od toga 87 hrvatskih ustanova.

-- više --
Održan trening eTwinning ambasadora Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske

Od 1. do 3. veljače 2018. na Plitvičkim jezerima održao se međunarodni trening eTwinning ambasadora. Treningu je prisustvovalo 24 ambasadora Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske te 5 djelatnika nacionalnih službi za podršku eTwinningu. 

-- više --
<<<1 - 10 / 31>>>