Primjeri web alata i zadataka za učenje informatike s djecom s teškoćama

eTwinningova ambasadorica Daniela Usmiani pripremila nam je pregled materijala koje koristi u nastavi informatike za učenike pomoćnog zanimanja, pri čemu učenici rade s asistentima ili uz njezinu pomoć.

 

„Materijali su primjereni za učenike u dobi od 8 godina i starije. Za izradu interaktivnih aktivnosti najčešće koristim aplikaciju Learning Apps, Quizizz, MS Formse, Kahoot. Ovo su primjeri različitih aktivnosti koje sam koristila sa svojim učenicima i mogu se implementirati u radu s djecom s teškoćama pri obradi bilo kojega gradiva, u okviru bilo kojeg predmeta. Prilikom kreiranja materijala važno je prilagoditi materijale svakom učeniku - veličinu i font slova, način pisma, količinu teksta, tipove zadataka“, naglašava Daniela Usmiani.

 

PRIMJERI AKTIVNOSTI

 

Primjeri interaktivnih aktivnosti su iz cjeline HARDWARE - DIJELOVI RAČUNALA i oni su samo ideja kako osmisliti interaktivni element u materijalima za učenje na daljinu, u ovom slučaju s djecom koja imaju teškoće u učenju.

 

UVJEŽBAJMO POJMOVE
OSMOSMJERKA
MEMORY – SLIKE –10 PAROVA 
MEMORY – 6 PAROVA
MEMORY – 10 PAROVA
POGODI POJAM
MEMORY - 8 PAROVA
Riješi slagalicu (puzzle) i napiši naziv uređaja u svoj blokić ili bilježnicu:

Slagalica 1Slagalica 2Slagalica 3Slagalica 4
Riješi osmosmjerku  
Riješi križaljku
Smjesti uređaje u odgovarajuću skupinu 
KAHOOT KVIZ - uvježbavanje, formativno vrednovanje
MILIJUNAŠ - ponovimo
FORMS - provjerimo

 

 MATERIJAL ZA UČENJE I RADNI LISTIĆ ZA UČENIKE 

 

„Materijali za učenje su pisani kratkim i razumljivim rečenicama. Svakom učeniku prilagodim veličinu i tip slova - za učenike koji ne znaju mala tiskana slova pišem velikim tiskanim slovima, za slabovidne učenike pišem većim fontom, za učenike s disleksijom prilagodim font i veličinu slova“, kaže Daniela.

 

VRSTE RAČUNALA - radni listić za učenike

EXCEL  - kratki sažetak

EXCEL  – radni listić

EXCEL - vježba

 

 

Alat za izradu animiranih čestitki (može se koristiti za različite svrhe), uradak se dijeli putem linka: Iwishyouto.com

 

Primjer rada na dijeljenim dokumentima - učenici zajednički rade na dijeljenom dokumentu: uče pravila rada, podjeli poslova, poštivanju tuđih uradaka, pretražuju Internet, uređuju tekst:

 

PRETRAŽI INTERNET U POTRAZI ZA ODGOVORIMA - vježba

DAN OBITELJI

 

Izrada stripa (kod mlađe djece važno je da izbjegnemo alate s kreiranjem korisničkih računa): STORYBOARD

  1. Zadatak: Predstavite sebe, svoje hobije i stvari koje volite  
  2. Predstavit ćete mrežni bonton - Pravila ponašanja na Internetu 

Kako se učenici ne bi trebali prijavljivati i kreirati račune, za izradu plakata koristim

DESIGNCAP. Vrlo je jednostavan i intuitivan, za one koji koriste Canvu – vrlo sličan, a rezultate mogu izvesti u PDF i tako podijeliti s nastavnikom.

 

Uvijek povezujem aktivnost s aktualnim situacijama u društvu, školi, blagdanima i važnim danima u godini. Nakon kratkog razgovora kojim želi motivirati učenike, razvijati vještine komunikacije i samopouzdanje učenika te nova znanja uvodimo praktične zadatke u nekom od web alata.

 

Uključujem razgovor kao sastavnu metodu svakog sata tako da učenici razvijaju vokabular, dobiju priliku izražavati svoje mišljenje, komentirati sat i evaluirati kako svoj, tako angažman i rezultat aktivnosti drugih učenika.

 

Primjer: Rad s alatom za izradu videouradaka

Aktivnost za uvježbavanje

 

Tema: Dolazi nam proljeće

1. sat – šetnja i fotografiranje prirode, vjesnika proljeća, razgovor
2. i 3. sat - alat Fotografije – izrada prigodnog kratkog videouratka
4. sat – prezentiranje uradaka i evaluacija.

 

Za pisanu samoevaluaciju uvijek koristim listić s emotikonima uz vrlo kratke tvrdnje.

 

Uvijek se propitujem mogu li nešto bolje i primjerenije napraviti kako bih učenicima olakšala proces učenja, pokušavam se educirati u radu s djecom s teškoćama i prilagoditi svoj rad potrebama svakog učenika. Kako učenici nakon dvije godine završavaju svoje srednjoškolsko obrazovanje, nekoliko sati nastave posvetimo pretraživanju portala za pronalazak zaposlenja i pisanju zamolbe za posao i motivacijskog pisma. Ovo je tek mali dio, ali nadam se da sam ovim primjerima onima koji tek počinju s radom s učenicima s teškoćama dala bar ideju kako krenuti. 

Daniela Usmiani, eTwinningova ambasadorica, daniela.usmiani@skole.hr

 

Povezani sadržaj: Uključivanje, jednake mogućnosti i raznolikost u eTwinningu

datum objave: 28.06.2021.