Primjeri web alata i zadataka za učenje informatike s djecom s teškoćama
eTwinningova ambasadorica Daniela Usmiani pripremila nam je pregled materijala koje koristi u nastavi informatike za učenike pomoćnog zanimanja, pri čemu učenici rade s asistentima ili uz njezinu pomoć.
„Materijali su primjereni za učenike u dobi od 8 godina i starije. Za izradu interaktivnih aktivnosti najčešće koristim aplikaciju Learning Apps, Quizizz, MS Formse, Kahoot. Ovo su primjeri različitih aktivnosti koje sam koristila sa svojim učenicima i mogu se implementirati u radu s djecom s teškoćama pri obradi bilo kojega gradiva, u okviru bilo kojeg predmeta. Prilikom kreiranja materijala važno je prilagoditi materijale svakom učeniku - veličinu i font slova, način pisma, količinu teksta, tipove zadataka“, naglašava Daniela Usmiani.
PRIMJERI AKTIVNOSTI
Primjeri interaktivnih aktivnosti su iz cjeline HARDWARE - DIJELOVI RAČUNALA i oni su samo ideja kako osmisliti interaktivni element u materijalima za učenje na daljinu, u ovom slučaju s djecom koja imaju teškoće u učenju.
UVJEŽBAJMO POJMOVE
OSMOSMJERKA
MEMORY – SLIKE –10 PAROVA
MEMORY – 6 PAROVA
MEMORY – 10 PAROVA
POGODI POJAM
MEMORY - 8 PAROVA
Riješi slagalicu (puzzle) i napiši naziv uređaja u svoj blokić ili bilježnicu:
Slagalica 1, Slagalica 2, Slagalica 3, Slagalica 4
Riješi osmosmjerku
Riješi križaljku
Smjesti uređaje u odgovarajuću skupinu
KAHOOT KVIZ - uvježbavanje, formativno vrednovanje
MILIJUNAŠ - ponovimo
FORMS - provjerimo
MATERIJAL ZA UČENJE I RADNI LISTIĆ ZA UČENIKE
„Materijali za učenje su pisani kratkim i razumljivim rečenicama. Svakom učeniku prilagodim veličinu i tip slova - za učenike koji ne znaju mala tiskana slova pišem velikim tiskanim slovima, za slabovidne učenike pišem većim fontom, za učenike s disleksijom prilagodim font i veličinu slova“, kaže Daniela.
VRSTE RAČUNALA - radni listić za učenike
Alat za izradu animiranih čestitki (može se koristiti za različite svrhe), uradak se dijeli putem linka: Iwishyouto.com
Primjer rada na dijeljenim dokumentima - učenici zajednički rade na dijeljenom dokumentu: uče pravila rada, podjeli poslova, poštivanju tuđih uradaka, pretražuju Internet, uređuju tekst:
PRETRAŽI INTERNET U POTRAZI ZA ODGOVORIMA - vježba
Izrada stripa (kod mlađe djece važno je da izbjegnemo alate s kreiranjem korisničkih računa): STORYBOARD
- Zadatak: Predstavite sebe, svoje hobije i stvari koje volite
- Predstavit ćete mrežni bonton - Pravila ponašanja na Internetu
Kako se učenici ne bi trebali prijavljivati i kreirati račune, za izradu plakata koristim
DESIGNCAP. Vrlo je jednostavan i intuitivan, za one koji koriste Canvu – vrlo sličan, a rezultate mogu izvesti u PDF i tako podijeliti s nastavnikom.
Uvijek povezujem aktivnost s aktualnim situacijama u društvu, školi, blagdanima i važnim danima u godini. Nakon kratkog razgovora kojim želi motivirati učenike, razvijati vještine komunikacije i samopouzdanje učenika te nova znanja uvodimo praktične zadatke u nekom od web alata.
Uključujem razgovor kao sastavnu metodu svakog sata tako da učenici razvijaju vokabular, dobiju priliku izražavati svoje mišljenje, komentirati sat i evaluirati kako svoj, tako angažman i rezultat aktivnosti drugih učenika.
Primjer: Rad s alatom za izradu videouradaka
Aktivnost za uvježbavanje
Tema: Dolazi nam proljeće
1. sat – šetnja i fotografiranje prirode, vjesnika proljeća, razgovor
2. i 3. sat - alat Fotografije – izrada prigodnog kratkog videouratka
4. sat – prezentiranje uradaka i evaluacija.
Za pisanu samoevaluaciju uvijek koristim listić s emotikonima uz vrlo kratke tvrdnje.
Uvijek se propitujem mogu li nešto bolje i primjerenije napraviti kako bih učenicima olakšala proces učenja, pokušavam se educirati u radu s djecom s teškoćama i prilagoditi svoj rad potrebama svakog učenika. Kako učenici nakon dvije godine završavaju svoje srednjoškolsko obrazovanje, nekoliko sati nastave posvetimo pretraživanju portala za pronalazak zaposlenja i pisanju zamolbe za posao i motivacijskog pisma. Ovo je tek mali dio, ali nadam se da sam ovim primjerima onima koji tek počinju s radom s učenicima s teškoćama dala bar ideju kako krenuti.
Daniela Usmiani, eTwinningova ambasadorica, daniela.usmiani@skole.hr
Povezani sadržaj: Uključivanje, jednake mogućnosti i raznolikost u eTwinningu