eTwinning škola Ekonomska škola „Braća Radić“ iz Đakova razvija socijalno poduzetništvo, ima školsku zadrugu, volonterski klub i goalball tim

Ekonomska škola „Braća Radić“ iz Đakova aktivno provodi Erasmus+ projekte te je nositeljica oznake eTwinning škole, a ima i titulu ekoškole. Upravo znanja i vještine koje su nastavnici i učenici stjecali kroz program Erasmus+ i eTwinning pomogli su im, kaže profesorica engleskog i njemačkog jezika Snježana Marić, lakše prebroditi koronakrizu.

 

No, u Ekonomskoj školi „Braća Radić“ nisu usmjereni isključivo na vlastitu dobrobit, nego svoja znanje i vještine primjenjuju kako bi pomogli drugima.

 

Zahvaljujući Erasmus+ strateškom projektu „Mladi poduzetnici u modernoj Europi“, koji provode od 2018. godine s partnerima iz Španjolske, Poljske i Mađarske, osnažili su svoje potencijale za socijalno poduzetništvo i inkluzivne projekte koji im pomažu u humanitarnom radu s osobama smanjenih mogućnosti. Preko učeničke zadruge i volonterskog kluba surađuju s djelatnicima i štićenicima doma za starije i nemoće "Amadea", udrugom za pomoć djeci s posebnim potrebama "Neven" i udrugom slijepih i slabovidnih osoba „Svjetlost“ iz Osijeka.

 

Goalball - sportska igra za slijepe i slabovidne

Kako su jedina škola u Hrvatskoj koja ima svoj goalball tim, redovito održavaju goalball turnire s udrugom slijepih i slabodvidnih osoba iz „Svjetlosti“. Naime, goalball je igra s loptom dizajnirana za slijepe i slabovidne u kojoj se natječu dva nasuprotno postavljena tima s tri igrača na terenu dimenzija 18x9 metara. Goalball su 1946. godine izmislili Austrijanac Hanz Lorenzen i Njemac Sepp Reindle kako bi pomogli rehabilitaciji slijepih veterana nakon Drugog svjetskog rata. Igra je predstavljena svijetu 1976. godine na Paraolimpijskim igrama u Torontu, a nakon toga je sastavni dio programa Igara.

 

Erasmus+ nas je osnažio za razne izazovne situacije, pa tako i za ovu pandemiju

„Erasmus+ promijeni pogled i pristup svemu, pa tako i obrazovanju. Otvorenost, tolerancija, spremnost na suradnju, rušenje predrasuda, izbjegavanje stereotipa i iznad svega sazrijevanje i razvijanje stava da ne postoje problemi, već samo situacije koje trebamo riješiti.... Sve to pomaže prevladati svaku krizu, ne samo pandemijsku“, smatra profesorica Snježana Marić, koja aktivno sudjeluje u europskim projektima škole.

 

Ni izolacija uslijed pandemije koronavirusa nije prekinula suradnju đakovačkih učenika i nastavnika s projektnim partnerima iz inozemstva.

 

„Koliko je to moguće, projektne aktivnosti provodimo virtualno, družimo se na forumima, snimamo videouratke o svojim iskustvima u online okruženju i izolaciji uzrokovanoj pandemijom COVID-a. Tako smo obilježili i Dan osoba s Down sindromom razmjenjujući s prijateljima i partnerima fotografije sebe i ukućana u rasparenim čarapama. Istražujemo koji primjeri socijalnog poduzetništva postoje u vrijeme pandemije u našem okruženju, objavljujemo članke s recenzijama filmova na međunarodnom informativnom portalu mladih NEWS FOR YOUTH koje gledamo, a vezani su za ishode našeg projekta“, otkriva Snježana Marić.

 

 

*****

Ovaj je članak nastao u sklopu AMPEU kampanje #ZajednoSmoJači 

datum početka:
datum objave: 25.05.2020.