Više od 150 eTwinnera na međunarodnom seminaru „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“

Središnja organizacija za potporu eTwinningu u suradnji s hrvatskom nacionalnom organizacijom za potporu eTwinningu organizirala je od 26. do 28. svibnja 2021. online stručno usavršavanje „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“ („Critical Digital Literacy with eTwinning“). Događaj namijenjen odgojno-obrazovnim djelatnicima predškolskih, osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova koji su članovi eTwinningovih grupa „Media Literacy“ i „eTwinning at home“ otvorila je ravnateljica Agencije za mobilnost i programe Europske unije mr.sc. Antonija Gladović.

 

Više od 150 eTwinnera na međunarodnom seminaru „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“ - Slika

 

„U prošloj i ovoj školskoj godini kombinirano učenje kao metoda učenja, kao i kombinacija fizičke mobilnosti i virtualne suradnje putem eTwinninga, uvelike su pridonijeli nastavnom procesu, a također i provedbi Erasmus+ projekata. Kako eTwinning ima važnu ulogu u programu Erasmus+, nadamo se da će neki od eTwinningovih projekata o medijskoj pismenosti s vremenom prerasti u uspješne Erasmus+ projekte koji promiču digitalno kritičko razmišljanje“, naglasila je Antonija Gladović pozdravljajući više od 150 sudionika koji su na ovom događaju imali priliku poslušati izlaganja vodećih europskih i hrvatskih stručnjaka na području medijske pismenosti.

 Više od 150 eTwinnera na međunarodnom seminaru „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“ - Slika 1

Fotografija: Ravnateljica Agencije za mobilnost i programe Europske unije mr.sc. Antonija Gladović otvorila je online stručno usavršavanje „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“

 

Podsjetimo, inicijativa eTwinning 2021. je godinu proglasila godinom medijske pismenosti i dezinformacija kako bi se naglasila važnost učenja i podučavanja učenika o tome kako informacije provjeriti i analizirati njihovu vjerodostojnost kao i moguće prikrivene poruke koje mogu sadržavati.

 

U uvodnom izlaganju „Zašto je medijska pismenost presudna za eTwinning!“ Anne Gilleran, viša pedagoška savjetnica u Središnjoj organizaciji za potporu eTwinningu, govorila je o razvoju masovne komunikacije i njezinim učincima na društvo i kulturu, o utjecaju interneta i posebno onih elemenata koje učenici moraju razumjeti da bi uspješno savladali svoj digitalni život.

 

Više od 150 eTwinnera na međunarodnom seminaru „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“ - Slika 2

 

Nel Broothaerts iz belgijskog centra za sigurniji Internet „Bolji internet za djecu“ u svojem izlaganju „Kritička digitalna pismenost: koja je dodana vrijednost“ osvrnula se na potrebu za njegovanjem kritičkog mišljenja koja je danas veća nego ikad te nikada nije bio veći izazov za učitelje, roditelje, odgajatelje i sve koji okružuju djecu i mlade.

 

Dr.sc. Iva Nenadić s Fakulteta političkih znanosti osvrnula se na odgovore EU politika u suočavanju s internetskim dezinformacijama.

 

Više od 150 eTwinnera na međunarodnom seminaru „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“ - Slika 3

 

Profesorica Sveučilišta VERN’ i komunikacijska stručnjakinja doc. dr. sc. Nikolina Borčić u svojem se izlaganju usredotočila na analizu retoričkih alata koji se koriste za stvaranje određene slike s obzirom na sigurnost kao presudan koncept izjednačen sa slobodom unutar pandemije.

 

Dr Richard McNeil-Willson, glavni istraživač za projekt Europske komisije Izgradnja otpornosti na nasilni ekstremizam i polarizaciju (Building Resilience against Violent Extremism and Polarisation - BRaVE) i znanstveni suradnik na Europskom sveučilišnom institutu u Firenci, detaljnije je predstavio čimbenike otpornosti i kako škole mogu pomoći u njihovom jačanju na temelju rada koji je obavio projekt BRaVE.

 

Više od 150 eTwinnera na međunarodnom seminaru „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“ - Slika 4

 

Tijekom ovog trodnevnog online seminara održano je i devet radionica na kojima su sudionici imali priliku temeljitije upoznati različite teme i isprobati metode i alate predstavljene na ovom događaju. Lažne vijesti, dezinformacije, diskriminacija, stereotipi, kritičko razmišljanje, eSigurnost nisu jednostavne teme, a svrha je ovog seminara bila ponuditi alate, savjete i znanje za rad s učenicima i kolegama u školama.

 

Više od 150 eTwinnera na međunarodnom seminaru „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“ - Slika 5

 

Svoja znanja sudionici će nastaviti izgrađivati i jačati suradnjom, umrežavanjem, razmjenom praksi i učenjem, a u tome će im pomoći rezultati radionica koji će u svojevrsnom digitalnom ruksaku članovima eTwinningove zajednice biti dostupni u rujnu.

  

Među voditeljima radionica bile su i eTwinningove ambasadorice iz Hrvatske Alenka Miljević, Arjana Blažić i Suzana Delić te Ana Dokler, glavna urednica internetskog portala medijskapismenost.hr i koordinatorica projekta Dani medijske pismenosti. One su sudionicima radionica prenijele svoje znanje na području medijske pismenosti te podijelile materijale o dezinformacijama i provjeri informacija putem interneta. Interaktivne radionice uključile su kvizove, igre i ostale korisne sadržaje koje nastavnici kasnije mogu primijeniti s učenicima osnovnih i srednjih škola kako bi ih potaknuli na kritičko razmišljanje, provjeru informacija i prepoznavanje dezinformacija.

 

Predstavljena su i tri primjera dobre prakse, a među njima i projekt "Pet koraka do istine"  eTwinnera iz Hrvatske Gorana Podunavca, za koji se ideja stvorila potkraj prošle godine kada su učitelji u Osnovnoj školi Popovac i Osnovnoj školi Drenje otkrili svijet eTwinninga. Glavni je cilj projekta naučiti učenike kako uočiti lažne vijesti i lažne informacije, ali i pružiti im priliku da prvi put surađuju sa svojim vršnjacima izvan svojih škola kako bi poboljšali svoje digitalne vještine kako bi doznali više o sigurnosti na Internetu i za daljnji razvoj njihove medijske pismenosti.

 

Više od 150 eTwinnera na međunarodnom seminaru „Kritička medijska pismenost s eTwinningom“ - Slika 6

datum objave: 28.05.2021.