eTwinning ambasadori nesebično pomažu kolegama u nastavi na daljinu

Otkako je pandemija koronavirusa preselila nastavu iz učionica u virtualni svijet nastavnici su se suočili s brojnim izazovima i pitanjima prilikom održavanja nastave na daljinu. 

Nastavnici koji su i do tada u radu koristili online alate prepoznali su potrebu da svojim kolegama pomognu savjetima i iskustvima. Ubrzo nakon početka provedbe nastave na daljinu počeli su održavati edukacije i prezentacije svojim kolegama i to još uvijek neumorno čine.

 

eTwinning ambasadori Arjana Blažić, Suzana Delić, Suzana Hitrec, Nataša Ljubić Klemše, Ana Marketin-Sedlar, Julijana Novaković, Tomislav Pavlović, Andreja Sedlar, Alenka Miljević, Daniela Usmiani i Marko Brajković u protekla su dva mjeseca putem plaftorme eTwinning live i sustava EMA te društvenih mreža održali niz webinara, susrete nastavnika, kave s ambasadorima i slične online događaje kako bi nesebično podijelili svoja znanja. Motivira ih uspjeh kolega u usvajanju novih vještina potrebnih za održavanje nastave u novim uvjetima, što rezultira i zadovoljstvom učenika. Također sada nastavnici imaju priliku i razlog češće i više međusobno komunicirati i povezivati se, otkrile su nam Ana Marketin-Sedlar i Daniela Usmiani.

 

Nakon prvih frustracija nastavnici zadovoljni novim vještinama

 

eTwinning ambasadorica, profesorica matematike i informatike u Srednjoj školi Bedekovčina Daniela Usmiani kaže da su se nastavnici nakon prvotnog otpora, nezadovoljstva i frustracija upustili u otkrivanje online alata te da su zadovoljni učinjenim i novim vještinama koje su stekli. Ističe da mnogi od njih rade puno više nego inače i da im je jako naporno. Također eTwinning ambasadorica, profesorica strukovnih predmeta u Stojarskoj i prometnoj školi Varaždin Ana Marketin-Sedlar dodaje da su nastavnici jako zainteresirani za webinare i ostale edukacije i da su njihove reakcije na održane edukacije pozitivne. Često ih kolege pitaju kako mogu doći do snimke webinara, a za neke teme bi rado da se edukacija ponovno održi.

 

Izazovi su vrednovanje učenika i korištenje web alata

 

Nastavnici su se u novim uvjetima snašli najbolje kako su znali i umjeli. "Mislim da je svima trenutno problem vrednovanje, kako ispravno kreirati kriterije, ispravno ocijeniti učenike, nagraditi vrijedne. Neki još uvijek traže najbolje alate za provedbu aktivnosti", rekla nam je profesorica UsmianiNjezina kolegica Marketin-Sedlar dodaje da je lakše bilo snaći se onima koji su informatički pismeni. "Šteta je što je reforma školstva obuhvatila samo općeobrazovne predmete i osnovne škole, a u velikom luku zaobišla struku tako da jako velik broj strukovnjaka nije imao edukacije. Mi strukovnjaci koji koristimo različite web alate smo samouki. Mi nemamo materijala za nastavu, sami snimamo materijale, sami se snalazimo što nam uvelike otežava rad. Smatram kako to nije pošteno. Nadam se da će se situacija u tom smislu promijeniti", poručila je eTwinning ambasadorica.

 

Učenicima nedostaje živa riječ i prisutnost nastavnika, ali su se više zbližili

 

Nove okolnosti uzrovane pandemijom koronavirusa donijele su i neke pozitivne pomake za učenike i nastavnike te njihov odnos. Profesorica Marketin-Sedlar kaže da je zajedno s učenicima ušla u nove eTwinning projekte tako da su virtualnu učionicu spontano prebacili u TwinSpace. "Učenike veseli projektna nastava i suradnja s drugim učenicima jer na taj način stječu nova poznanstva te nekako lakše prolaze kroz ovaj period izolacije jer uviđaju kako nisu sami u tome. Svi smo u istoj situaciji i lakše ju prolazimo u zajedništvu i komunikaciji", zaključila je.

 

"Definitivno su se nastavnici pokrenuli u stjecanju digitalnih vještina. Velik dio nastavnika imao je puno nižu razinu digitalnih kompetencija od učenika, što je ponekad bio i problem. U stalnom su kontaktu s učenicima, pa su se i pomalo zbližili s učenicima na način na koji ne bi mogli u učionici jer ih muče isti problemi. Učenici su također stekli niz digitalnih kompetencija, kao i vještinu komunikacije u digitalnom okruženju. Sve su to vještine koje će im koristiti u budućem životu", napomenula je prof. Usmiani.

 

Jedna od važnih stvari koju učenici također ističu jest da im nedostaje živa riječ, objašnjenje i prisutnost nastavnika kako bi lakše savladavali gradivo. To nama nastavnicima budi pozitivne emocije i diže nam samopouzdanje, zaključila je eTwinning ambasadorica Daniela Usmiani.

 

****

Ovaj je članak nastao u sklopu AMPEU kampanje #ZajednoSmoJači 

datum objave: 19.05.2020.