eTwinning predstavljen na stručno-znanstvenoj konferenciji

 

U srijedu, 4. prosinca 2024. godine, održana je stručno-znanstvena konferencija pod nazivom "Ljudska prava i mentalno zdravlje u 21. stoljeću", koja je okupila 87 sudionika iz 10 županija i Grada Zagreba te pružila platformu za raspravu o važnosti ljudskih prava u kontekstu mentalnoga zdravlja.

 

 

Stručni dijalog i primjeri dobre prakse

 

Konferencija, organizirana povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, obuhvatila je okrugli stol i prezentacije primjera dobre prakse, na kojima su stručnjaci iz različitih područja izložili konkretne inicijative. Kroz izlaganja su sudionici raspravljali o načinima na koje se mentalno zdravlje može promovirati kroz prava na inkluziju i ravnopravnost. Konferenciju su organizirale renomirane institucije, uključujući Sveučilišni centar za integrativnu bioetiku, Hrvatski institut za istraživanje mentalnog zdravlja, Hrvatska zajednica inovatora te Centar za potporu i inkluziju u zajednici, kao i ključne osobe mr.sc. Andreja Marcetić, prof.dr.sc. Hrvoje Jurić te prof.dr.sc. Miljenko Šimpraga.

Među posebnim gostima bili su pravnici, medicinski stručnjaci, ravnatelji ustanova, profesori i predstavnici civilnog društva. Posebnu važnost raspravama dali su: Ermina Lekaj Prljaskaj, savjetnica za europske integracije, Darijo Jurišić, pravobranitelj za osobe s invaliditetom, prof. emeritus Miro Jakovljević, stručnjak iz područja psihijatrije, Jelena Mihelj, ravnateljica Doma za starije osobe Dubrava, Zorica Gregurić, predsjednica Udruge zagrebački dragovoljci branitelji Vukovara, Jurica Kravaršćan, ravnatelj Doma zdravlja Zagreb Istok te izv. prof. dr. sc. Antun Volenik. Važan doprinos konferenciji dala je i humanitarna prodajna izložba umjetničkih radova Jelene Perković, koja je inspirirala prisutne i naglasila važnost umjetnosti kao alata inkluzije.

 

 

eTwinningovi projektni primjeri u službi ljudskih prava i mentalnoga zdravlja

 

Jedan od naglasaka konferencije bio je prikaz školskih projekata koji promiču ljudska prava i mentalno zdravlje, pri čemu su posebno predstavljeni eTwinningovi projekti. eTwinningova ambasadorica profesorica Ana Marketin-Sedlar sudionicima je predstavila brojne mogućnosti koje ova platforma nudi, uključujući podršku kroz webinare, edukacije, digitalne resurse i grupe za razmjenu ideja. Na primjerima iz Strojarske i prometne škole u Varaždinu, istaknula je kako eTwinning doprinosi očuvanju dobrobiti mladih i razvoju inkluzivnih obrazovnih praksi.

 

Prezentirajući projekt Pink Shirt Day 2024!, pokazala je kako se kroz metodu 6 šešira učenici potiču na analitičko promišljanje o stvarnim slučajevima vršnjačkog nasilja, posebno cyberbullyinga. Kroz ovu aktivnost učenici su razvijali argumentirane stavove i svijest o društvenim izazovima. Nadalje, uvođenjem kreiranja kruga života, učenici su istraživali vlastito mentalno stanje, što je doprinijelo njihovoj samospoznaji. U okviru eTwinningovog projekta S.T.O.P., učenici su korištenjem AI alata izrađivali personalizirane simbole koji odražavaju njihova uvjerenja, razmišljanja i snove, čime su razvijali osjećaj samopouzdanja i empatije. Projekt Wrap me... pokazao je kako STEM aktivnosti mogu prerasti u STEAM integracijom kreativnog izražavanja, što učenicima omogućuje da kroz umjetnost istraže svoje emocije i ideje.

 

Zaključno, ambasadorica je istaknula potrebu za interdisciplinarnom suradnjom i odgovornošću obrazovnog sustava u stvaranju društva koje mentalno zdravlje prepoznaje kao temeljno ljudsko pravo.

 

Učiteljica Mirta Balog Lovreković i knjižničarka Ana Novotny, predstavljajući eTwinning projekt Kreiraj ružičastu majicu i reci stop vršnjačkom nasilju proveden u osnovnoj školi dr. Vinka Žganca u Zagrebu, istaknule su važnost obilježavanja Dana ružičastih majica. Kroz raznovrsne aktivnosti, učenici su na kreativan način osvijestili problem vršnjačkog nasilja i dali svoj doprinos borbi protiv tog društvenog izazova. Na kraju prezentacije nisu dale zaključak, već ostavile otvoreno pitanje na promišljanje o daljnjim produktivnijim koracima kojima se društvo u cjelini može osvijestiti u osnaživanju mentalnoga zdravlja.

 

U konferenciju su se online uključile i nastavnice iz Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš Martina Jerković, Prve srednje škole Beli Manastir i Druge srednje škole Beli Manastir Olivera Stojaković i Melita Todorović. One su predstavile svoj rad pod nazivom „Primjeri dobre prakse u poticanju inkluzivnog okruženja u strukovnim školama – Projekti usmjereni na ljudska prava i mentalno zdravlje učenika“.

Kroz primjere iz svojih škola, pokazale su kako programi poput Erasmus+ i eTwinning projekata mogu doprinijeti očuvanju dobrobiti mladih te razvoju inkluzivnih obrazovnih praksi.

 

Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš, inicijator međunarodnog eTwinning projekta „Let’s participate in EU election together/Sudjelujmo u EU izborima“, okupila je partnere iz Prve i Druge srednje škole Beli Manastir, te iz  Belgije, Njemačke, Švedske, Slovenije, Španjolske i Litve. Suradnja je omogućila učenicima osvještavanje važnosti zajedničkog djelovanja u demokratskim procesima, čime se dodatno istaknula inkluzivnost kao temelj europskih vrijednosti. Cilj projekta bio je razvijanje ključnih demokratskih kompetencija i kritičkog promišljanja o važnosti političke participacije i ljudskih prava. Ovaj provedeni eTwinning projekt koji je ostvario Nacionalnu i Europsku oznaku kvalitete u skladu je I s temom eTwinninga za 2025. Građansko obrazovanje: slavimo ono što nas ujedinjuje.

 

Druga srednja škola Beli Manastir kroz Erasmus+ projekt Discover & Learn Abroad posebnu pažnju pridala je uključivanju učenika s manje mogućnosti, osobito onih sa zdravstvenim poteškoćama, uključujući mentalno zdravlje. Na ovaj način ostvaruje se prvi prioritet Erasmus+ programa – inkluzivnost i raznolikost.

 

Prva srednja škola Beli Manastir kroz projekt „Sigurnost na internetu“, obilježavajući Europski dan zaštite osobnih podataka, educira učenike o odgovornom ponašanju na internetu. Projekt naglašava važnost zaštite osobnih podataka, prevenciju cyberbullyinga i jačanje svijesti o digitalnim pravima, čime pridonosi očuvanju mentalnog zdravlja i sigurnosti učenika u digitalnom prostoru.

 

Nastavnice iz ovih škola aktivno sudjeluju u međunarodnim grupama na eTwinning platformi, poput grupe Inclusive education. Ova grupa unapređuje vještine poučavanja učenika s poteškoćama u učenju, posebnim potrebama te darovitih učenika, što dodatno doprinosi kvaliteti obrazovanja i jačanju inkluzivnih praksi.

 

 

Zaključci

 

Konferencija je pokazala kako škole, kroz eTwinningove projekte i kreativne pristupe, mogu biti ključne u promicanju ljudskih prava i očuvanju mentalnog zdravlja. Sudionici su prepoznali važnost daljnjeg ulaganja u obrazovne inicijative koje potiču inkluziju, zajedništvo i socijalnu pravdu, naglašavajući kako male promjene u zajednicama mogu donijeti velike korake prema boljitku društva.

 

 

Pripremile: Ana Marketin-Sedlar i Martina Jerković

 

 

eTwinning predstavljen na stručno-znanstvenoj konferenciji  - Slika 1

Na slici: Ana Marketin-Sedlar, eTwinning ambasadorica 

 

eTwinning predstavljen na stručno-znanstvenoj konferenciji  - Slika 2

 Na slici: okrugli stol na konferenciji 

 

eTwinning predstavljen na stručno-znanstvenoj konferenciji  - Slika 3

Na slici: predstavljanje projekta  

 

eTwinning predstavljen na stručno-znanstvenoj konferenciji  - Slika 4

Na slici: prestavljanje projekta "Kreiraj ružičastu majicu i reci stop vršnjačkom nasilju"

 

eTwinning predstavljen na stručno-znanstvenoj konferenciji  - Slika 5

Na slici: prestavljanje projekta "Kreiraj ružičastu majicu i reci stop vršnjačkom nasilju

 

eTwinning predstavljen na stručno-znanstvenoj konferenciji  - Slika 6

datum objave: 05.12.2024.