Godišnja tema eTwinninga 2025. - Građanski odgoj i obrazovanje: slavimo ono što nas ujedinjuje
U svijetu koji se stalno mijenja, građanski odgoj i obrazovanje postaju ključan čimbenik u izgradnji društva temeljenog na razumijevanju, toleranciji i suradnji. Područja kompetencija kojima se ostvaruju ciljevi građanskog odgoja i obrazovanja su: djelotvorna i konstruktivna interakcija s drugima, kritičko mišljenje, društveno odgovorno djelovanje i demokratsko djelovanje.
Tema eTwinninga za 2025. godinu, „Citizenship education: celebrating what unites us“ / „Građanski odgoj i obrazovanje: slavimo ono što nas ujedinjuje“, neposredno je povezana s navedenim ciljevima građanskog odgoja i obrazovanja. Temom se naglašava važnost zajedničkih vrijednosti koje nas povezuju – demokracije, ljudskih prava, solidarnosti i aktivnog sudjelovanja u društvenom životu.
Provodeći projekte na temu građanskog odgoja i obrazovanja, učenici razvijaju kritičko mišljenje, uče o važnosti dijaloga i međukulturalnog razumijevanja te postaju svjesni kako i oni mogu imati veliki utjecaj na zajednicu. Digitalne tehnologije dodatno omogućuju povezivanje učenika i mladih iz različitih zemalja, potičući ih na razmjenu ideja i suradnju.
Slaviti ono što nas ujedinjuje ne znači zanemarivanje raznolikosti, već upravo suprotno – prepoznavati snage koje različitosti donose. Realizacijom projekata na temu građanskog odgoja i obrazovanja naše učenike poučavamo kako biti odgovorni, uključivi i aktivni građani svijeta, koji su spremni zajedno graditi bolju budućnost.
Više ideja za provedbu eTwinningovih projekata na godišnju temu, ali i o ostalim temama možete pronaći na platformi ESEP, u novim istaknutim grupama. Pozivamo vas da ih proučite i pridružite im se te surađujete i provodite eTwinningove projekte s kolegama iz drugih država.
Popis novih istaknutih grupa:
- Citizenship education: celebrating what unites us– Theodora Gkeniou moderira grupu o europskim vrijednostima i aktivnom građanstvu (godišnja eTwinning tema 2024/2025).
- Creative and innovative classrooms - thinking outside the box– Angeliki Kougiourouki istražuje najbolje prakse i kreativne ideje u nastavi.
- Mathematics, science and other STEM topics– Enrica Maragliano vodi učitelje koji rade na STEM projektima.
- Multilingualism– Romina Marchesani moderira grupu za učitelje jezika potičući ih u profesionalnom razvoju i suradnji.
- Literacy, media literacy and critical thinking– Carol Barriuso poziva obrazovatelje da se usavršavaju i s učenicima unaprjeđuju različite oblike pismenosti, kao i kritičko mišljenje.
- Inclusive education– Cecilia Cantizano Mariscal moderira grupu fokusiranu na inkluzivne prostore za učenje.
- Health and wellbeing in education– Daniela Bunea se fokusira na mentalnu i fizičku dobrobit u obrazovanju.
- eTwinning newcomers– Nikoletta Liaropoulou i Georgia Maneta pomažu novim eTwinnerima da se upoznaju s ESEP platformom i započnu svoje eTwinning putovanje.
- Small and remote schools’ network– Anca Couasnon, učiteljica u seoskoj školi, povezuje odgojno-obrazovne radnike koji rade u malim i udaljenim školama.
- Digital skills for pupils and teachers (including artificial intelligence and SELFIE tools)– Michał Siwkowski se fokusira na unapređenje digitalnih vještina kod učenika i učitelja, s posebnim naglaskom na integraciju alata umjetne inteligencije (AI) i SELFIE okvira u obrazovni proces.
- Arts and cultural expression in education– Maria O'Donovan istražuje inovativne načine integracije umjetničkih praksi i kulturnog izražavanja u obrazovanju.
- Combining eTwinning and Erasmus+ projects– Oana Topala istražuje kako se Erasmus+ projekti mogu transformirati u eTwinning projekte i imati koristi od suradnje.
- History– Miriam Salinas vodi diskusije o povijesnim sadržajima.
*** Za pristup grupama koristeći poveznice potrebno je prethodno biti prijavljen na platformu ESEP.
- Građansko obrazovanje: slavimo ono što nas ujedinjuje– Theodora Gkeniou moderira posvećen prostor za istraživanje evropskih vrijednosti i aktivnog građanstva (godišnja eTwinning tema 2024/2025).
- Kreativne i inovativne učionice - razmišljanje izvan okvira– Angeliki Kougiourouki istražuje najbolje prakse i svježe ideje u metodologiji nastave.
- Matematika, prirodne nauke i druge STEM teme– Enrica Maragliano pozdravlja nastavnike koji rade na STEM projektima.
- Višejezičnost– Romina Marchesani podržava profesore jezika u profesionalnom razvoju i saradnji.
- Pismenost, medijska pismenost i kritičko mišljenje– Carol Barriuso poziva edukatore da se bave vršnjacima i unaprijede različite oblike pismenosti.
- Inkluzivno obrazovanje– Cecilia Cantizano Mariscal moderira grupu fokusiranu na pravične i inkluzivne prostore za učenje.
- Zdravlje i dobrobit u obrazovanju– Daniela Bunea se fokusira na mentalnu i fizičku dobrobit u obrazovanju.
- eTwinning pridošlice– Nikoletta Liaropoulou i Georgia Maneta pomažu novim eTwinner-ima da se kreću kroz platformu i započnu svoje eTwinning putovanje.
- Mreža malih i udaljenih škola– Anca Couasnon, učiteljica u seoskoj školi, povezuje prosvjetne radnike koji prevazilaze geografske izazove.
- Digitalne vještine za učenike i nastavnike (uključujući umjetnu inteligenciju i SELFIE alate)– Michał Siwkowski se fokusira na unapređenje digitalnih vještina kod učenika i nastavnika, s posebnim naglaskom na integraciju alata umjetne inteligencije (AI) i SELFIE okvira u obrazovni proces.
- Umjetnost i kulturni izraz u obrazovanju– Maria O'Donovan istražuje inovativne načine integracije umjetničkih praksi i kulturnog izražavanja u obrazovanju.
- Kombinacija eTwinning i Erasmus+ projekata– Oana Topala istražuje kako se Erasmus+ projekti mogu transformisati u eTwinning projekte i imati koristi od obogaćene saradnje.
- Historija– Miriam Salinas vodi diskusije o obrazovanju iz historije i dijeljenju resursa.
Pripremila: ambasadorica eTwinninga dr. sc. Nataša Ljubić Klemše, univ. spec., izvrsna savjetnica

