Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno

Nacionalna organizacija za potporu eTwinningu (pri Agenciji za mobilnost i programe Europske unije) organizira online godišnju konferenciju eTwinninga koja će se održati 6. studenoga 2024. godine. 

 

Tema ovogodišnje konferencije poklapa se s godišnjom temom eTwinninga: Dobrobit u školi – napredujemo zajedno.

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 1

 

Tijekom konferencije među ostalim ćete imati priliku čuti predavanja na temu dobrobiti u školi, kao i rezultate izvješća mreže Eurydice o razvoju i dobrobiti učitelja u Europi. Niti ova konferencija neće proći bez upoznavanja dobitnika i dodjele priznanja vrijednim koordinatorima projekata u okviru eTwinninga i programa Erasmus+, COMET i Europske nagrade za inovativno poučavanje.

 

U drugom dijelu konferencije čekaju vas praktičnije interaktivne radionice naših ambasadora eTwinninga na različite teme u skladu s prioritetima eTwinninga i Erasmusa+. Više informacija o sadržaju predavanja i radionicama, kao i o predavačima, priočitajte u nastavku.

 

Program konferencije

 

Plenarno predavanje I: Uloga nastavničkog leadershipa u jačanju dobrobiti u školama

Jasna Kovačević, Ekonomski fakultet Sarajevo

 

Uvođenje nastavničkog leadershipa kao ključnog faktora u poboljšanju dobrobiti unutar škola nudi jedinstvenu priliku za stvaranje pozitivnijeg i podržavajućeg okruženja za učenike, učenice i nastavnike. Nastavno osoblje ima neprocjenjivu ulogu ne samo u akademskom postignuću već i u jačanju emocionalnog i socijalnog blagostanja učenika i učenica. Nastavnici i nastavnice, kroz svoj empatičan i inkluzivan pristup, mogu stvoriti klimu u kojoj se svi učenici i učenice osjećaju sigurno, prihvaćeno i motivirano za učenje. U ovakvim uvjetima škola postaje mjesto emocionalnog ispunjenja i ličnog razvoja. Nastavno osoblje može primijeniti principe pozitivne psihologije kako bi razvili kulturu u kojoj su važni pozitivni odnosi, smisleni ciljevi i postignuća, osjećaj uključenosti i prilika za učenike da koriste svoje snage. Uloga nastavnika i nastavnica kao lidera ne ograničava se samo na učenike i učenice, već uključuje i rad s kolegicama i kolegama kako bi se izgradila kultura podrške, otvorenog dijaloga i emocionalne otpornosti. Oni mogu voditi primjerom, pokazivati empatiju i brigu, što direktno doprinosi boljoj atmosferi unutar škole. Kroz ovakvo liderstvo, koje se temelji na humanističkim vrijednostima i pozitivnim psihološkim pristupima, moguće je stvoriti škole u kojima su dobrobit i razvoj svake individue u centru obrazovnog procesa.

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 2

Jasna Kovačević je izvanredna profesorica na Katedri za menadžment i organizaciju Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu. U svom znanstvenom radu fokusira se na leadership i menadžment u obrazovanju, leadership i strategiju, i etiku u organizacijama sa posebnim naglaskom na razvoj leadershipa, inkluzivne organizacijske kulture i različitosti. Pored toga, njen interes usmjeren je na socio-kognitivnu teoriju i njenu primjenu u oblasti leadershipa i etike . Rezultati Jasninog rada objavljivani su u najprominentnijim naučnim publikacijama u oblasti obrazovanja i obrazovnog menadžmenta i leadershipa u svijetu, uključujući Review of Educational Research, Journal of Educational Administration, Educational Management Administration and Leadership i Journal of Educational Change. Doktorirala je na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu, a njena disertacija se bavi uticajem leadership stilova ravnatelja i ravnateljica na školske kulture i kolektivnu efikasnost nastavnika u uvjetima kompleksnih obrazovnih reformi. Jasna je aktivistkinja i zagovornica prava djece i odraslih na autističnom spektru.

 

Plenarno predavanje II: Dobrobit učitelja – od izgaranja do potpunog zadovoljstva

Marko Brajković, OŠ Lovas

 

Predavanje Dobrobit učitelja – od izgaranja do potpunog zadovoljstva u središte stavlja emocionalno i psihološko stanje učitelja te načine kako se nositi s izazovima profesionalnog života. U predavanju će se govoriti o prepoznatljivim znakovima izgaranja (burnout), kao što su stres, iscrpljenost, smanjena motivacija i učinkovitost na poslu. Također bi se razmatrali uzroci tog stanja, uključujući preopterećenost poslom, emocionalnu iscrpljenost i manjak podrške u radnom okruženju.

Drugi dio predavanja posvećen je prevenciji i rješenjima – strategijama koje učitelji mogu primijeniti kako bi poboljšali vlastitu dobrobit.

Naglasak je na razvoju svjesnosti o vlastitim potrebama i granicama, uvođenju tehnika opuštanja (npr. mindfulness), te na važnosti podrške kolega i ravnatelja škola.

Cilj predavanja je pomoći učiteljima da prepoznaju znakove izgaranja i razviju alate za postizanje unutarnjeg zadovoljstva i ispunjenja u svojem poslu.

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 3

Marko Brajković profesor je hrvatskog jezika i književnosti i ravnatelj osnovne škole. Nakon stjecanja iskustva u nastavnome procesu u osnovnoj školi kao učitelj hrvatskog jezika, od 2017. izrađuje i priprema obrazovne sadržaje i digitalne materijale za nastavnike. Autor je digitalnih materijala za udžbenički komplet Snaga riječi i Naš hrvatski, autor interaktivnih radnih bilježnica za obradu lektirnih djela i različitih dodatnih obrazovnih materijala. eTwinningov je ambasador i dobitnik dvije europske nagrade za eTwinningove projekte. Sudjelovao je u projektu e-Škole kao predavač provodeći radionice za nastavnike o uporabi digitalnih alata (Praćenje i vrednovanje uz pomoć digitalnih alata, Kako izraditi e-portfolio, Osnove izrade multimedijskih sadržaja i dr.), ali i kao autor i koordinator u projektima izrade interaktivnih videolekcija, e-tečajeva i CARNET EduBlica. Trenutno je autor radionica i webinara u sklopu projekta BrAIn - Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju.

Tijekom rada u stvaranju obrazovnih materijala te prateći aktualne tendencije odgojno-obrazovnoga procesa razvio je interes za smisleno korištenje digitalnih alata u nastavi. Aktivno sudjeluje u stručnim usavršavanjima i nastoji dijeliti svoje znanje s kolegama radi stvaranja kvalitetnijih i učinkovitih obrazovnih sadržaja prilagođenih potrebama učenika.

 

Teachers in Europe: Careers, Development and Well-being Predstavljanje izvješća mreže Eurydice

Žana Fakin, Agencija za mobilnost i programe EU

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 4

Žana Fakin, stručna savjetnica u Odjelu za mreže i inicijative programa Erasmus+, AMPEU

Završila je studij biotehnologije na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Svoje radno iskustvo započela je u Ministarstvu zaštite okoliša gdje je, između ostalog, radila na temama vezanim uz obrazovanje za održivi razvoj i prilagodbu klimatskim promjenama. Tijekom rada u ministarstvu, a kasnije u organizaciji civilnog društva i na Institutu za fiziku stekla je iskustvo u vođenju projekata, obuhvaćajući sve faze projektnog ciklusa – od pripreme, preko provedbe do evaluacije.

Od 2023. godine radi u Agenciji za mobilnost i programe Europske unije, prvo na poslovima vezanim uz Okvirni program Europske unije za istraživanje i inovacije Obzor Europa. Ove godine pridružila se Odjelu za mreže i inicijative programa Erasmus+, odnosno nacionalnoj jedinici za Eurydice.

Na ovoj konferenciji predstavit će publikaciju mreže Eurydice pod nazivom Učitelji u Europi, koja se bavi nastavnicima u nižem srednjoškolskom obrazovanju te ključnim pitanjima i izazovima za nastavničku struku.

 

Radionica I: Provedba eTwinningovih projekata u ruralnim sredinama

Daniela Usmiani, SŠ Bedekovčina, i Tomislav Pavlović, OŠ Ludina

 

Na radionici ćemo razmijeniti iskustva u provedbi aktivnosti unutar eTwinningovih projekata, s posebnim naglaskom na mogućnosti provođenja aktivnosti u ruralnim krajevima. Cilj je osigurati dobrobit svih sudionika u obrazovnom procesu, posebno učenika i nastavnika.

Kroz radionicu ćemo kroz primjere dobre prakse ponuditi dodatne aktivnosti koje se mogu implementirati u okviru eTwinningovih projekata. Te aktivnosti će omogućiti maksimalno iskorištavanje potencijala ruralnih zajednica, čime se doprinosi unaprjeđenju obrazovnog procesa i osiguravanju dobrobiti svih sudionika.

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 5

 

Daniela Usmiani, profesorica matematike i informatike u Srednjoj školi Bedekovčina. Kao Erasmus+ koordinator u školi  aktivno provodim Erasmus + projekte u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te strateška partnerstva iz područja općeg obrazovanja. Od 2018. aktivno surađujem s Agencijom za mobilnost i programe EU kao eTwinning ambasadorica. Smatram da su projektne metode poučavanja ključne za razvoj obrazovnog sustava, pa ih implementiram kako u brojne eTwinning projekte tako i u redovnu nastavu.

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 6

Tomislav Pavlović je ravnatelj Osnovne škole Ludina od 2020. godine. Magistar je primarnog obrazovanja i ima više od 23 godine iskustva u radu u učionici. Donedavno je u istoj školi bio učitelj savjetnik. Kao ambasador eTwinninga i uključivanja i različitosti, provodi i koordinira školske projekte te organizira radionice za učitelje. Kao koordinator projekata, više od petnaest godina sudjeluje u obrazovnim projektima i ima veliko iskustvo u cijelom ciklusu projekata, od razvoja do evaluacije projekata. Stekao je kompetencije u dizajniranju i provedbi online tečajeva te je dobio certifikat iz e-Managementa na CARNetovoj akademiji. Bio je voditelj tima u projektu uvođenja poduzetništva u osnovne škole i suautor je udžbenika o poduzetništvu za učenike.

 

Radionica II: eTwinning i životne vještine? Može!

Andreja Sedlar, DV Varaždin, i Alen Ptičar, DV Petar Pan

 

Prvi susret djece s eTwinningovim projektima događa se u dječjem vrtiću, gdje se omogućava učenje kroz suradnju s odgojiteljima i vršnjacima iz različitih zemalja i kultura. Ovi projekti pokrivaju teme koje su u skladu s interesima djece ili one koje odgojitelji žele približiti djeci. Osim kognitivnog znanja, važno je poticati i razvoj različitih vještina. Na ovoj radionici fokusirat ćemo se na razvoj otpornosti kao ključne vještine za nošenje sa stresom i teškoćama, što je od iznimne važnosti za djetetov rast i razvoj. U prvom dijelu radionice analizirat ćemo primjere pristupa ovoj temi, dok će  u drugom dijelu sudionici imati priliku isprobati konkretne tehnike opuštanja.

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 7

Andreja Sedlar je magistra ranog i predškolskog odgoja i dobitnica nagrade Ivan Filipović. Njeni „Leptirići” iz Dječjeg vrtića Varaždin bave se vrtlarstvom, oblikuju glinu te izrađuju keramičke satove, Beebot koriste za učenje matematike, a robot Artie 3000 im pomaže u kodiranju. Leptirići pjevaju pjesmice na više različitih jezika te izrađuju sapune. Sve to i još puno toga Leptirići su naučili u eTwinningovim projektima kroz suradnju s djecom iz drugih vrtića. Za svoje eTwinning projekte Leptirići redovito dobivaju Nacionalne i Europske oznake kvalitete, a dobitnici su i nagrade COMET za svoj rad u projektu Music, Kids and Play.

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 8

Alen Ptičar je iskusni odgojitelj mentor sa sjedištem u Zagrebu, Hrvatska, s dugogodišnjim iskustvom u obrazovanju i predškolskom odgoju. Aktivno sudjeluje u profesionalnom razvoju svojih kolega, dijeleći svoje znanje i iskustvo kako bi unaprijedio kvalitetu obrazovanja u svojoj zajednici.

Njegova strast za obrazovanje djece i integraciju tehnologije u obrazovni proces ga je dovela do imenovanja eTwinning ambasadorom. Kao eTwinning ambasador, Alen promovira suradnju i razmjenu među europskim školama, potičući učitelje na korištenje IKT alata za unapređenje nastavnih metoda i projekata. Njegova predanost digitalnoj pedagogiji očituje se kroz njegov rad na kraćem programu "Prvi informatički koraci," koji uvodi najmlađe učenike u svijet tehnologije i programiranja na zabavan i pristupačan način.

Uz to, Alen je i volonter učitelj u organizaciji The Art of Living, gdje vodi tečajeve joge, disanja i meditacije u Zagrebu, promovirajući holistički pristup zdravlju i obrazovanju. Njegova osobna strast za jogu, tehnike disanja i meditaciju dodatno obogaćuje njegov pristup obrazovanju, stvarajući inspirativno i podržavajuće okruženje za djecu i kolege.

 

Radionica III: eTwinning i well-being u svijetu struke; predstavljanje Euroguidance istraživanja

Ana Marketin-Sedlar, Strojarska i prometna škola, Varaždin

Mia Trcol, Agencija za mobilnost i programe EU

 

Tijekom radionice pokazat će se zašto je wellbeing eTwinningova nastava važna te kako ju integrirati u kurikulum struke. Analizirajući konkretne primjere provedenih eTwinningovih projekata kroz nastavu strukovnih zanimanja, polaznici će dobiti uvid u metodičku organizaciju nastave te korištenje različitih web i AI alata od kojih će neke i sami isprobati.

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 9

Ana Marketin-Sedlar je nepuna dva desetljeća strukovna profesorica u Strojarskoj i prometnoj školi u Varaždinu te više od pola desetljeća eTwinningova ambasadorica. Budući da većina učenika koje podučava po završetku srednjoškolskog obrazovanja traži posao, aktivna je u provedbi eTwinning i Erasmus+ projekata u nadi da im pruži priliku za stjecaje znanja i vještina u međunarodnom okruženju te da im omogući osnaživanje njihovih životnih vještina. Također, suradnjom s Gospodarskom i Obrtničkom komorom Varaždinske županije, Fakultetom organizacije i informatike, Tehnološkim parkom, udrugom Makerspace te mnogim poduzećima, unaprjeđuje nastavu struke povezujući ju s novim tehnologijama. Time nove generacije učenika nastoji što bolje pripremiti za tržište rada.

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 10

Mia Trcol, voditeljica Odjela za mreže i inicijative programa Erasmus+, AMPEU

Mia Trcol već gotovo deset godina radi kao koordinatorica europskih mreža Euroguidance i Europass Hrvatska u Agenciji za mobilnost i programe EU-a. Njeno područje djelovanja obuhvaća profesionalno usmjeravanje i karijerno savjetovanje, uključujući edukacije za stručne suradnike u osnovnim i srednjim školama, organizaciju međunarodnih događanja, izdavanje publikacija i istraživanja te umrežavanje s nacionalnim i europskim stručnjacima i donositeljima politika. Prije ove uloge, radila je kao profesorica engleskog jezika i prevoditeljica. U budućnosti želi nastaviti graditi suradnju na području cjeloživotnog usmjeravanja i upravljanja karijerom, obrazovanja, zapošljavanja i mobilnosti u Europi, te razvijati sinergije među programima kao što su Euroguidance, Europass, eTwinning i Eurydice. Trenutno je fokusirana na profesionalno usmjeravanje u strukovnom obrazovanju, s ciljem razbijanja predrasuda da učenici strukovnih škola završavaju s karijernim usmjeravanjem nakon upisa u strukovno obrazovanje. Na konferencijskoj radionici, predstavit će istraživanje Euroguidance centra koje dokazuje upravo suprotno.

 

Radionica IV: Gradnja mostova: Kako do dobrobiti u školama i kako eTwinning i Erasmus+ mogu pomoći

Lareta Žubrinić, OŠ Vladimira Nazora, Nova Bukovica, Igor Nikičić, OŠ Đuro Pilar

 

Radionica je osmišljena da nove i postojeće korisnike eTwinninga i Erasmus+ programa osnaži i usmjeri na korištenje platforme i programa u svrhu uvećanja dobrobiti svih dionika odgoja i obrazovanja u školama RH. Sudionici će imati priliku u svrhu dobrobiti u školama kroz etwinning i Erasmus+ program:

  • Istražiti strategije za poboljšanje suradnje škole i vanjskih dionika,
  • Steći dublji uvid u važnost suradnje s ostalim dionicima,
  • Osnažiti se za razvijanje suradničke školske kulture (skriveni kurikulum) koja daje prioritet dobrobiti i suradnji.

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 11

 

Lareta Žubrinić ravnateljica je OŠ Vladimira Nazora u Novoj Bukovici koja je i eTwinning škola u kontinuitetu od 2019. do danas. Po struci je profesor Hrvatskoga jezika i književnosti s 25 godina radnog staža u istoj školi, od toga 13 radi kao ravnatelj. Od ožujka 2024. je i ambasador eTwinninga. Iako je posao ravnatelja težak, voli ga raditi jer joj pruža brojne mogućnost da učenicima, učiteljima i djelatnicima škole osigura što bolje uvjete rada i života u, a i izvan škole. Iz tog i još mnogih razloga aktivno i sa srcem promiče dobrobit rada u  eTwinningu.  U slobodno vrijeme bavi se trčanjem i volontira u skloništu.

 

 

 

Nacionalna konferencija eTwinninga 2024. - Dobrobit u školi – napredujemo zajedno - Slika 12

Igor Nikičić, učitelj i ravnatelj s 10 godina iskustva poučavanja i 10 godina iskustva vođenja škole. Ravnatelj je mentor, Voditelj ŽSV za Građanski odgoj, Erasmus+ ambasador, doktorski kandidat na Fakultetu za odgoj i obrazovanje u Osijeku. Objavio je nekoliko stručnih i znanstvenih članaka o odgoju i obrazovanju, vodi udrugu koja se bavi mladima i udrugu koja se bavi plesom školske djece. Ponosni otac troje djece, voli badminton, biciklizam, roštilj i humoristični SF.

 

datum objave: 01.10.2024.