Kako biti pametan online - eTwinningova proljetna kampanja 2021.
"Mladima moramo dati prave alate za razvijanje kritičkog mišljenja i korist od digitalne transformacije."
Kako se pametno ponašati na mreži? Kako se nositi s lažnim vijestima, dezinformacijama, negativnim sadržajima... samo su neka od pitanja kojima su se tijekom eTwinningove proljetne kampanje Medijska pismenost i dezinformacije, koju je službeno otvorila Mariya Gabriel, europska povjerenica za inovacije, istraživanje, kulturu, obrazovanje i mlade, od 1. ožujka do 5. travnja bavili mnogi iskusni eTwinneri, ali i novi članovi zajednice.
Kampanja je pružila resurse i nove ideje o tome kako se pametno ponašati na mreži za više od 8000 eTwinnera koji su se pridružili grupi „Medijska pismenost i dezinformacije“.
Neki iskusni eTwinning ambasadori vodili su učitelje u stvaranju mrežnih aktivnosti za učenike na temu medijske pismenosti i podtema poput lažnih vijesti, digitalnoga građanstva i digitalnog otiska. Tako su i poslovično aktivni eTwinningovi ambasadori iz Hrvatske organizirali odlično posjećene webinare na temu medijske pismenosti, lažnih vijesti i dezinformacija.
Tijekom ovogodišnje proljetne kampanje organizirana su i tri mrežna događanja. Na prvom webinaru „Medijska pismenost i uloga kulturne svijesti“ Anne Gilleran iz eTwinningove Središnje organizacije za podršku dotaknula se teme medijske pismenosti i izazova koji se odnose na međusobnu povezanost i međukulturna pitanja među društvima i narodima.
Tijekom drugog webinara Juliane von Reppert-Bismarck i Adeline Brion pokazale su uz pomoć Detektora laži kako dezinformacije i medijsku pismenost smjestiti u kontekst pandemije COVID-19. Sudionici su naučili kako integrirati medijsku pismenost u nastavni okvir, kako izbjeći zamke i kako razgovarati o teorijama zavjere. Ovaj je webinar službeno otvorila europska povjerenica Mariya Gabriel koja je naglasila svoju duboku predanost i aktivno sudjelovanje u rješavanju ključnog pitanja dezinformacija koje danas posebno pogađaju mlade ljude tijekom njihovih svakodnevnih mrežnih razgovora i općenito, korištenja mreže.
Napokon, imali smo zadovoljstvo poslušati glasove Boljeg interneta za djecu (BIK), ambasadora mladih koji se pridružuju eTwinningovoj zajednici i aktivno se uključuju i razgovaraju s učiteljima o medijskoj pismenosti.
Proljetna kampanja 2021. završila je, ali tijekom godine planira se više aktivnosti za osnaživanje u borbi protiv dezinformacija i lažnih vijesti.
Budite sigurni i pametni na mreži!