Primjeri dobre prakse
eTwinning, održivi razvoj, zeleno računalstvo i STEM
Iva Naranđa iz II. osnovne škole Čakovec nagrađena je eTwinnerica. Predstavljamo projekte eTwinninga Transformation To Green IT i Green Computing for Greener Earth koji predstavljaju primjere dobre prakse u području zelenog računarstva, te kvalitetnog vođenja i strukturiranja projekta u TwinSpaceu.
eTwinning, održivi razvoj, zeleno računalstvo i STEM
Obrazovanje za održivi razvoj integrirano je u škole diljem Europe. Jedan od pokretača održivog razvoja je zeleno računalstvo (engl. Green Computing), koje se također dobro uklapa u STEM obrazovanje. Glavni cilj zelenog računalstva je prakticirati i postići ekološki prihvatljivu implementaciju i korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije u društvu. Prakse i načela zelenog računalstva usmjereni su na čišći, sigurniji i održivi okoliš koji promiče dobrobit čovječanstva i našeg planeta.
Škole imaju značajnu ulogu u stjecanju navika i znanja o zelenom računalstvu, posebice o primjeni praksi zelenog računalstva u svakodnevnom životu. Učenici bi od najranije dobi trebali učiti o osnovama zelenog računalstva koje svaka osoba može primijeniti u svakodnevnom životu, kao što su odgovorno ponašanje s elektroničkim otpadom, korištenje energetski učinkovitih praksi pri korištenju digitalnih uređaja te racionalno korištenje papira i tinte za ispis. Iako su neke osnovne prakse zelenog računalstva integrirane u različite aktivnosti i projekte u osnovnim i srednjim školama, još ima prostora za rad na dubljem i boljem razumijevanju zelenog računalstva kao velikog koraka u ublažavanju onečišćenja okoliša i utjecaja klimatskih promjena.
Nakon usvajanja osnovnih navika, učenike bi trebalo motivirati da razmotre ekološke, društvene i ekonomske aspekte zelenog računalstva kao studija dizajniranja, inženjeringa, proizvodnje, korištenja i odlaganja računalnih uređaja na način koji smanjuje njihov utjecaj na okoliš. Osim "malih stvari" koje svatko može učiniti, učenici bi trebali razmotriti ulogu tehnoloških kompanija i vlada u stvaranju rješenja s velikim utjecajem. Važnost obrazovanja učenika o ovoj temi proizlazi iz toga što samo obrazovani građani mogu prepoznati i birati između tehnoloških rješenja i proizvoda koji su najbolji za očuvanje prirode.
Prepoznavanje važnosti zelenog računalstva putem eTwinning projekata
eTwinning projekti mogu predstavljati primjer dobre prakse kako ovu temu učiniti zanimljivijom učenicima i pomoći im shvatiti da je zeleno računalstvo globalno pitanje. eTwinning projekti integriraju se u školski kurikulum i doprinose realizaciji odgojno-obrazovnih ishoda nastavnih predmeta i realizaciji očekivanja međupredmetnih tema, u ovom slučaju ponajviše međupredmetne teme Održivi razvoj. Tema je povezana s okvirom DigComp 2.2, Sigurnost: 4.4 Zaštita okoliša. Biti svjestan utjecaja digitalnih tehnologija i njihove uporabe na okoliš (1).
Međunarodni eTwinning projekt Transformation To Green IT bio je prvi eTwinning projekt II. osnovne škole Čakovec koji se bavio temom zelenog računalstva, a opisan je u Visibility of eTwinning Projects Group Newsletter 9 objavljenom u srpnju 2019., u članku Green IT in school (2). U ovom projektu sudjelovalo je trinaest škola iz sedam država (Španjolska, Grčka, Turska, Latvija, Litva, Francuska i Hrvatska), a osam partnera dobilo je Europsku oznaku kvalitete.
U školskoj godini 2022./2023. u II. osnovnoj školi Čakovec provodi se drugi međunarodni eTwinning projekt s temom zelenog računalstva, pod nazivom Green Computing for Greener Earth. U ovom projektu sudjeluje trinaest škola iz osam država (Hrvatska, Turska, Grčka, Poljska, Litva, Portugal, Rumunjska i Španjolska), a školski tim II. osnovne škole Čakovec čine tri učiteljice.
Više o navedenim eTwinning projektima može se pogledati na TwinSpaceu i na školskim mrežnim stranicama:
Zeleno računalstvo u školama
Škole bi mogle uložiti dodatni napor da učenici shvate da je održivi razvoj također povezan sa zelenim računalstvom. To se može učiniti ne samo podučavanjem o zelenom računalstvu, već i primjerima implementacije praksi zelenog računalstva u školama, od strane svih školskih djelatnika.
Zeleno računalstvo u školama može se promatrati kroz korištenje informacijske tehnologije u nastavi i poslovnim procesima škola. U 2020. godini provedeno je istraživanje u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj o poznavanju i primjeni zelenog računalstva. Provedeno istraživanje, analiza rezultata istraživanja i zaključci do kojih je dovelo istraživanje predstavljeni su u radu „Poznavanje i primjena koncepata zelene informacijske tehnologije u školama Republike Hrvatske“ (3). Ideja za provođenjem ovog istraživanja potekla je iz aktivnosti realizirane tijekom eTwinning projekta Transformation To Green IT, što predstavlja primjer kako se iz eTwinning projekta mogu razviti daljnje aktivnosti. Prema rezultatima navedenog istraživanja, većina ispitanika smatra da je tema aktualna, ali nedovoljno zastupljena. Rezultati pokazuju da su ispitanici dobro informirani o osnovnim konceptima zelenog računalstva, a iako je samo 28,2% ispitanika čulo za pojam zeleni IT, preko 40% njih većinu ovih koncepata primjenjuje u svakodnevnom radu. Nadalje, na CARNet-ovoj konferenciji CUC 2021 predstavljen je rad „Zelena informacijska tehnologija u službi održivog razvoja“ (4) koji govori o pojmu zelenog računalstva i prikazuje dio navedenog istraživanja, a proglašen je najboljim konferencijskim radom.
Zaključak
Potrebno je podići svijest o zelenom računalstvu kao globalnom izazovu i osvijestiti učenike o povezanosti zelenog računalstva i mogućnosti ublažavanja klimatskih promjena. Usvajanje odgovornog ponašanja i energetski učinkovite informatičke prakse vrlo je važno i trebalo bi se integrirati u više školskih aktivnosti. Također, s učiteljima motiviranim za rad na temama održivosti i tehnologije, školske aktivnosti oko zelenog računalstva mogu pomoći da budući prostori za učenje budu održiviji.
Reference:
- 1) Vuorikari R., Kluzer S., Punie Y. (2022) DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens - With new examples of knowledge, skills and attitudes, Publications Office of the European Union
- 2) Naranđa I. (2019), Green IT in school, Visibility of eTwinning Projects Group Newsletter 9, (85 – 88)
- 3) Boj N., Naranđa I. (2021), Poznavanje i primjena koncepata zelene informacijske tehnologije u školama Republike Hrvatske, Međimursko veleučilište u Čakovcu, zbornik radova
- 4) Magdalenić N., Naranđa I. (2021), Zelena informacijska tehnologija u službi održivog razvoja, CARNet Users Conference CUC
Trominutni eTwinning video
U ovim trominutinim videima eTwinningov ambasador Tomislav Pavlović razgovarao je s uspješnim eTwinnerima kako bi mu otkrili što ih je motiviralo za uključivanje u eTwinning:
Epizoda 1
Branka Pastuović, Osnovna škola Brodarica
Ivana Križanac, Osnovna škola Brodarica
Epizoda 2
Silvija Zlatar, Dječji vrtić Matije Gupca
Epizoda 3
Ivana Delač, III. gimnazija, Zagreb
Epizoda 4
Koraljka Mahulja - Pejčić, Osnovna škola Ivana Zajca, Rijeka
Epizoda 5
Tea Horvatić, Osnovna škola Strahoninec
Epizoda 6
Ivana Opačak, Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod
Projekti u području medijske pismenosti i uključivosti
Autori projekta: Iraida Čerenkova, Rīgas 2.pamatskola, Rīga, Latvija; Ingrida Jurevičienė, Kėdainių specialioji mokykla , Kedainiai, Litva
Razdoblje provedbe projekta: šk.g. 2020./2021.
Raspon godina: 7-14
Predmeti: Obrazovanje djece s posebnim potrebama, Predmeti razredne nastave, Tehnička kultura, Matematika, Likovna kultura, jezik, Informatika
Kratki opis projekta: Projekt „STEAM for SEN“ namijenjen je učenicima s teškoćama u razvoju u dobi od 7 do 14 godina. U njemu je sudjelovalo 10 škola (posebnih ustanova odgoja i obrazovanja) iz 8 europskih zemalja, među kojima je i 4. razred Centra za odgoj i obrazovanje djece i mladeži iz Karlovca. Projekt je integriran u Kurikulum Centra a provodio se kroz obrazovni proces većine nastavnih predmeta i međupredmetnih tema, kroz dnevne aktivnosti, projekte, iskustveno učenje, aktivnosti u prirodnim i virtualnim okruženjima, aktivnosti s web 2.0 alatima. Dao je priliku učenicima s teškoćama u razvoju da istražuju okolinu na nov i zanimljiv način primjenom STEAM pristupa. Kroz STEAM pristup i STEAM interdisciplinarne sadržaje u nastavi pridonijeli smo kvalitetnom i suvremenom obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. Unutar projekta učenici su sudjelovali u obilježavanju Dana sigurnijeg interneta a uključili smo se i u EU Coode Week i tako omogućili učenicima s teškoćama u razvoju da naprave svoje prve korake u programiranju. Ciljevi projekta: • primjena STEAM pristupa; • poticanje kreativnosti i znatiželje; • poticanje interesa za istraživanje i eksperimentiranje; • poticanje i razvijanje samopouzdanja i izražavanja; • unaprjeđivanje informatičkih vještina i razvijanje vještine kodiranja; • primjena pravila lijepog ponašanja na internetu; • prepoznavanje i razlikovanje opasnosti na internetu; • promoviranje komunikacije i saradnje sa drugim zemljama partnerima; • unapređivanje projektnih aktivnosti dijeljenjem primjera dobre prakse i učenjem od drugih partnera.
Autori projekta: Dalia Kager, OŠ Eugena Kvaternika, Velika Gorica; Ivanka Tomić, OŠ Pavao Belas, Brdovec
Razdoblje provedbe projekta: šk.g. 2020./2021.
Raspon godina: 3-20
Predmeti: Dizajn i tehnologija, Dramska skupina (gluma), Etika, Glazbena kultura, Informatika, Interdisciplinarni predmeti, Medijsko obrazovanje, Obrazovanje djece s posebnim potrebama, Predmeti razredne nastave, Strani jezici, Tehnologija, Umjetnost
Kratki opis projekta: "Ovim projektom obilježili smo Dan sigurnog interneta 2021. Cilj projekta: upoznati koje sve opasnosti skriva internet te kako se zaštiti i odgovorno koristiti internet i dostupne usluge. Ciljevi projekta: - pronalaziti i vrednovati informacije - formulirati pretragu na internetu na način da izbjegnu neželjene sadržaje - prepoznati i razlikovati opasnosti na internetu - opisati postupke za zaštitu računala, programa i sadržaja na internetu - zaštititi svoje i tuđe osobne podatke na internetu - prepoznati vrste elektroničkog nasilja - opisati i poduzimati mjere sprječavanja elektroničkog nasilja - nabrojati i primijeniti pravila lijepog ponašanja na internetu (netiquette) - surađivati u online okruženju Učenici su tijekom trajanja projekta proučavali edukativne materijale (s interneta ili one koje su izradili učitelji)i izrađivali digitalne sadržaje (prezentacije, plakate, novinske članke, videozapise, stripove, animacije i sl.) i druge sadržaje (igrokaze, pjesme, plakate) na temu sigurnosti na internetu. Obilježili su Dan sigurnog interneta 9. veljače 2021. Sudjelovali su u stvaranju zajedničke rap pjesme na materinjem jeziku sa savjetima za sigurno korištenje interneta."
A safety net for internet safety
Autori projekta: Stella Vergi, Gymnasium of Metamorfosis, Metamorfosi, Athens, Grčka Vasiliki Papaioannou, Junior High School of Byron, Byronas, Grčka
Razdoblje provedbe projekta: šk.g. 2020./2021.
Raspon godina: 12-15
Predmeti: Društvene znanosti/sociologija, Etika, Informatika, Interdisciplinarni predmeti, Medijsko obrazovanje, Strani jezici, Tehnologija
Kratki opis projekta: "A safety net for internet safety" jednogodišnji je eTwinning međunarodni projekt u kojem su sudjelovale škole iz Jordana, Poljske, Turske, Njemačke, Italije, Češke, Albanije, Grčke, Litve i Hrvatske. Cilj je projekta bio upoznati učenike sa sigurnim korištenjem Interneta i podići svijest o pitanjima etike i sigurnosti. Učenici su tijekom projekta upoznali pojmove digitalni trag, pozitivni i negativni tragovi, aktivni i pasivni tragovi, digitalni ugled, te u tražilicu upisivali svoje ime da potraže i analiziraju svoje digitalne tragove. Učenici znaju štititi svoj elektronički identitet i primjenjuju pravila za povećanje sigurnosti svojih korisničkih računa. Nakon provedenog projekta, učenici primjenjuju pravila odgovornog ponašanja na Internetu. Tijekom projekta, učenici su raspravljali o govoru mržnje na Internetu i krađi identiteta. U projektu su sudionici projekta različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg Interneta u veljači ove godine. Tijekom provedbe aktivnosti, učenici su upoznati s različitim digitalnim alatima.
Autori projekta: Vedrana Šarec, Obrtničko - industrijska škola Županja; Romana Rusek, Prva ekonomska škola Zagreb
Autorica videa: Jasmina Sukalić, Srednja škola Glina
Razdoblje provedbe projekta: šk.g. 2020./2021.
Raspon godina: 8-18
Predmeti: Društvene znanosti/sociologija, Etika, Informatika, Interdisciplinarni predmeti, Medijsko obrazovanje, Strani jezici, Tehnologija
Kratki opis projekta: Tijekom projekta koji je trajao od rujna 2020. godine do lipnja 2021.godine učenici su sudjelovali u aktivnostima kojima je bio cilj potaknuti ih da se ponašaju društveno odgovorno u svojim obiteljima, zajednicama u kojima žive i šire te ukazati na važnost ciljeva održivog razvoja kroz primjenu praktičnim radom predloženim datumima. Za izradu plakata i prezentacija učenici su koristili različite web alate (Lino, Padlet, PosterMyWall, WordArt, Canva itd.). Kroz različite pristupe, metode, IKT i oblike rada učenici su razvijali sve ključne kompetencije, bili aktivni sudionici u projektu u svim njegovim fazama. Povodom obilježavanja Europskog tjedna održivog razvoja, sudjelovali smo na nagradnom natječaju "Moj pogled na ciljeve održivog razvoja" koji je proveden u sklopu projekta "Razmišljajmo održivo-učimo mlade za održivi razvoj zajednice" . Na taj način smo željeli potaknuti učenike na razmišljanje o važnosti očuvanja našeg planeta i odgovornog ponašanja prema ljudima, prirodi i okolišu te da kreativnim izražavanjem prenesu svoje viđenje Globalnih ciljeva održivog razvoja. Obilježili smo Dan sigurnijeg interneta
Autori projekta: Daniela Usmiani, SŠ Bedekovčina, Bedekovčina; Danijela Takač, OŠ Pantovčak, Zagreb
Razdoblje provedbe projekta: šk.g. 2020./2021.
Raspon godina: 7-18
Predmeti: Hrvatski jezik, strani jezik, informatika, Dizajn i tehnologija, , Interdisciplinarni predmeti, Medijsko Predmeti razredne nastave, Umjetnost
Kratki opis projekta: Ovaj projekt je zapravo sinergija stručnog usavršavanja i projekta na temu medijske pismenosti i dezinformacija. Ciljevi projekta: kroz temu medijske kulture sudionici (partneri) su naučili: - kako strukturirati etwinning projekt i napraviti shemu etwinning stranica - kako isplanirati i organizirati projektne aktivnosti kroz sve faze etwinning projekta - odabrati i primjenjivati prikladne suradničke alate kako bi uspješno ostvarili planirane ciljeve i rezultate projekta - kako provoditi evaluaciju projektnih aktivnosti - kako uspješno diseminirati projekt Paralelno uz projekt održano je 5 webinara - Kako strukturirati i planirati projekt 1. Gdje sve možemo lažno izvještavati? - Medijska pismenost i kultura 2. webinar: gost predavač, gost: aktivnost prepoznavanja lažnih vijesti: Kako prepoznati lažnu vijest?! Projektna komunikacija na etwinningu 3. webinar - edukacija: Bookcreator, diskusija na eTwinningu, kreirajmo vijesti s naglaskom na suradnju učenika i učitelja u projektu 4. webinar - suradničke aktivnosti na etwinningu, kreiranje novog sadržaja: Medijska pismenost na djelu 5. Rezultati projekta, diseminacija i evaluacija rezultata, predstavljanje uradaka u Bookcreatoru, diseminacija rezultata, završna anketa za učenike i učitelje
Autori projekta: GÜLCAN ÇİÇEK, Şehit Fatih Efiloğlu İlkokulu, Ünye, Turkey/Özlem Kılavuz, Atatürk İlkokulu, Zeytinburnu, Turska/Ivanka Tomić, OŠ "Pavao Belas", Brdovec (projektni partner)
Razdoblje provedbe projekta: veljača-lipanj 2021.
Raspon godina: 7-11
Predmeti: Dizajn i tehnologija, Dramska skupina (gluma), Informatika, Medijsko obrazovanje, Predmeti razredne nastave, Psihologija, Tehnologija
Kratki opis projekta: Ciljevi su projekta bili: dati učenicima više informacija o medijskoj pismenosti kako bi mogli čitati, razumjeti i kritizirati poruke koje vide, ispravno razumjeti poruke koje nude masovni mediji, shvatiti granicu između stvarnog svijeta i svijeta medija, podići svijest u odnosu na medije koje primaju, a u kojima je teško doći do točnih/pouzdanih informacija, shvatiti da su medijski sadržaji (filmovi, TV serije, reklame, računalne igrice i web stranice) upitni te ih kritizirati i kritički promatrati, informirati učenike o dezinformacijama, znati kako postupiti u slučaju cyberbullyinga i razumjeti važnost digitalnog otiska. Očekivani rezultati projekta su: donositi logične i kritičke zaključke o onome što učenici vide u medijima, ispravno čitati i interpretirati medije, razviti sposobnost evaluacije, analize i razumijevanja masovnih medija i poruka, razumjeti audio, vizualne i pisane medije stjecanjem kritičke perspektive, biti medijski pismen. Za potrebe projekta predavanje za učenike i radionice održali su različiti sručnjaci sa sljedećim temama: upoznavanje medijske pismenosti, tata zec i digitalni otisak (radionica), medijska pismenost i dezinformacije (radionica), istinite i lažne vijesti i cyberbullying. Evaluacija projekta provedena je među učenicima, projektnim partnerima i roditeljima, a projekt je imao svoj blog, facebook stranicu, a o projektu su svi projektni partneri pisali na školskim stranicama i u školskim novinama.
Autori projekta: Ana Marketin-Sedlar, Strojarska i prometna škola Varaždin; Daniela Usmiani, Srednja škola Bedekovčina
Razdoblje provedbe projekta: šk.g. 2020./2021.
Raspon godina: 14-18
Predmeti: Predmeti struke, Informatika, Hrvatski jezik, Politika i gospodarstvo. Projekt se može implementirati u bilo koji predmet.
Kratki opis projekta: eTwinningov projekt Pokvareni telefon proveden je s učenicima srednjih strukovnih škola. Projekt je učenicima različitih trogodišnjih i četverogodišnjih strukovnih zanimanja omogućio proučavanje teme medijske pismenosti i dezinformacija kroz istraživanje tematike medijske pismenosti i lažnih vijesti te kroz rješavanje projektnih zadataka i međusobnom komunikacijom. Od projektnih zadataka učenici su kreirali lažne vijesti, lažne članke, lažne profile osoba vezanih za predmete kroz koji se provodio projekt. Također, učenici su izradili muzej lažnih vijesti. Radom na projektnim aktivnostima aktivno smo se uklučili u obilježavanje Dana medijske pismenosti 2021. Evaluacija je odrađena kroz kreiranje stripa. Kao krajnji rezultat kreirana je e-knjiga kojom su prikazane projektne aktivnosti u cjelini.
Autori projekta:
Nida Demir (Turska), Berna Ergun (Turska), partneri Ivana Miletić (Hrvatska) i 16 članova iz Turske, Rumunjske, Ukrajine, Gruzije, Libanona
Razdoblje provedbe projekta: prosinac 2020.- srpanj 2021.
Raspon godina: 13-16
Predmeti: Informatika, Engleski jezik, Medijsko obrazovanje, Tehnologija
Kratki opis projekta: svrha eTwinningovog projekta "BeYouthiful Media" bila je promicanje kritičkog razmišljanja i razvijanje medijske pismenosti. 19 partnera je odlučilo u projekt osim učenika uključiti i kolege nastavnike i roditelje učenika koji su sudjelovali na zajedničkim Zoom sastancima. Na njima su imali prilike čuti savjete direktno od vrhunskih svjetskih stručnjaka po pitanju medijske pismenosti (Halil Turker, Julie Smith, Sherri Hope Culver) koji su održali predavanja samo za sudionike projekta. Korišteno je mnoštvo digitalnih alata provodeći 5E model istraživačkog učenja (Engage, Explore, Explain, Elaborate, Evaluate). Suradnja je rezultirala raznovrsnim finalnim proizvodima: mobilna aplikacija, virtualna izložba radova, e-knjige, glosar, edukativne digitalne igre - BeYouthiful aktivnosti. Projekt je proglašen eTwinningovim projektom mjeseca svibnja 2021. u Ukrajini te je bio predstavljen kao primjer dobre prakse na eTwinning Creative Classroom Group 7th Unconference.
Videozapisi webinara 2020. godine
Primjeri dobre prakse vam mogu pomoći pri osmišljavanju vaših projekata.
ANA MARKETIN SEDLAR DANIELA USMIANI eTwinning ambasadorice | |
DANIELA USMIANI ANA MARKETIN SEDLAR ANDREJA SEDLAR ZVONKO GAŠPAROVIĆ eTwinning ambasadori DANIJELA TAKAČ Erasmus+ ambasadorica | Klimatske promjene i zaštita okoliša kroz eTwinning projekte |
ANDREJA SEDLAR eTwinning ambasadorica | |
DANIJELA TAKAČ OŠ Pantovčak MARICA BRZICA OŠ Visoka | |
BRANKA PASTUOVIĆ OŠ Brodarica IVANA PAVLOVIĆ OŠ Ludina | Vrednovanje učenika u nastavi na daljinu u razrednoj nastavi |
ZDENKA BREBRIĆ I. osnovna škola Bjelovar DEJAN ŠIPTAR OŠ Ludina/OŠ Josipa Badalića | Uloga stručnih suradnika u nastavi na daljinu s osvrtom na korištenje eTwinninga |
MARLENA BOGDANOVIĆ OŠ Tučepi MARICA KARDAŠ OŠ Ludina | Oblikovanje povratne informacije za učenike razredne nastave u provođenju nastave na daljinu |
NATAŠA LJUBIĆ KLEMŠE eTwinning ambasadorica | eTwinning Live - suradničko, projektno i profesionalno okruženje, Teacher Training Institutes |
IVA PALČIĆ STRČIĆ OŠ Središće JOSIPA BLAGUS OŠ Bukovac | Praćenje i poticanje učenika razredne nastave u nastavi na daljinu |
APOLONIJA BORAS DV Potjeh ANA KOREN FRIŠČIĆ DV Zeko SILVIJA ZLATAR DV Matije Gupca | |
ELVISA SEKULIĆ OŠ Zorke Sever ANTONELA MATAJIĆ OŠ Rajić | Sumativno vrednovanje u nastavi matematike u učenju na daljinu |
TATJANA GULIČ, Slovenija FATIMA KLIČIĆ, Bosna i Hercegovina NATAŠA MAJSTROVIĆ, Srbija LJILJANA KRSTEVSKA, Sjeverna Makedonija | |
ANDRIJANA MIHALJEVIĆ OŠ Ludina TATJANA DLOUHI OŠ Josipa Kozarca | Međupredmetne teme u nastavi na daljinu |
ANITA ŽEPINA LIDIJA ŠARAVANJA MAJA LABAŠ HORVAT IVANA ŠTIGLEC | Engleski jezik u nastavi na daljinu |
VIŠNJA SUPERBA OŠ Brodarica FATIMA KLIČIĆ OŠ Cazin ANITA ŠIMAC OŠ Petra Preradovića Zadar JELENA KENIĆ OŠ Tanasko Rajić | Matematika tu i tamo |
HELENA GUSTOVIĆ LJUBIĆ I. OŠ Bjelovar IVANA BAŠIĆ OŠ Opuzen | Digitalni alati u nastavi na daljinu |
JAKOB PATEKAR, Hrvatska ANKE ANGELE, Njemačka CHIARA SABATINI, Italija ANA MARIA COSTA, Portugal | Assessment of English in Distance Teaching |
MARGARETA PRINCIP I. gimnazija Osijek HELENA STRUGAR Gimnazija Lucijana Vranjanina MIŠO RAŠAN SŠ Prelog AJLIN ANDREIS SARUN II. gimnazija u Splitu TVRTKO PLEIĆ IX. gimnazija u Zagrebu | Nastava na daljinu u srednjim školama |
SUNČANA POMAHAČ-GAK OŠ Ludina BOSILJKO ĐEREK OŠ Zapruđe | Nastava na daljinu i različiti pristupi vrednovanju i provjerama |
NATAŠA LJUBIĆ KLEMŠE eTwinning ambasadorica | TwinSpace - eTwinning projektna platforma, Teacher Training Institutes |
MIHOVIL GRUBIŠIĆ učenički eTwinning ambasador EMA BAŠIĆ učenički eTwinning ambasador | Iskustva učeničkih eTwinning ambasadora u nastavi na daljinu |
KARMELA BRČIĆ-ĐAPIĆ Nadbiskupska klasična gimnazija s pravom javnosti DANIJELA TAKAČ OŠ Pantovčak MARINA LEPOGLAVEC Strojarska i prometna škola VLATKA KUHAR VII. gimnazija | STEM kroz nastavu na daljinu i eTwinning projekte |
IVANA OPAČAK Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod KRISTINA KAUČIĆ Srednja škola Donji Miholjac | Iskustva i primjeri dobre prakse u nastavi na daljinu |
SLAĐANA KRISTEK OŠ "Dr. Stjepan Ilijašević", Oriovac MARINELA BORAS Trgovačka i komercijalna škola "Davor Milas", Osijek | Iskustva i primjeri dobre prakse u nastavi na daljinu |
LEJLA SKALNIK OŠ braće Radića Pakrac MIRA ČUVIDIĆ OŠ Rajić | Nastava na daljinu s učenicima s teškoćama |
DOBRILA RADEKA DV Žuto pače SLAĐANA CURIĆ DV Cvit mediterana | Nastava na daljinu za predškolce |
IVANA TURKALJ OŠ Ludina MARTINA MIHALIĆ, Kraljevina Švedska | Iskustva i primjeri dobre prakse u nastavi na daljinu |
MIŠO RAŠAN Srednja škola Prelog DIJANA MUŠKARDIN Srednja škola Mate Blažine Labin | Istraživačko učenje |
ŠTEFICA SUKREŠKI Srednja škola Bedekovčina VLADIMIR KLAPAČ Srednja škola Zlatar STJEPAN ŠALKOVIĆ Srednja škola Krapina DAVORKA FRGEC-VRANČIĆ Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok | Nastava na daljinu u predmetima struke - primjeri dobre prakse |
DAJANA JELAVIĆ SŠ Jure Kaštelan Omiš MIRTA KOS KOLOBARIĆ Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski brod | eTwinning projekti u srednjoj školi |
ANDREJA SEDLAR eTwinning ambasadorica | OD 1 DO 5, GOTOV PROJEKT! |
IRENA RIMC VOGLAR Osnovna škola Velika Dolina, Slovenija | eTwinning projekti u osnovnoj školi |
SANDRA VUK Osnovna škola Sveta Nedjelja NEVENA PETROVIĆ Osnovna škola Sveta Nedjelja | Webučionica - eTwinning projekt u razrednoj nastavi |
Prezentacije s webinara 2019. godine:
MARIJANA SMOLČEC Gimnazija Bernardina Frankopana | |
ADRIJANA VIŠNJIĆ JEVTIĆ I MATEA GALINEC Dječji vrtić Čakovec | |
HELENA GUSTOVIĆ LJUBIĆ I. osnovna škola Bjelovar | |
JOSIPA BLAGUS OŠ Bukovac | |
TOMISLAV PAVLOVIĆ Osnovna škola Ludina | |
ANICA TRIČKOVIĆ Osnovna škola "Toplički heroji", Žitorađa, Srbija | |
LJILJANA LEŽ-DRNJEVIĆ Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu | |
MARTINA SUPANČIĆ I. osnovna škola Bjelovar | |
NEVENKA DIMAČ Osnovna škola Voltino | |
VIŠNJA MUŠNJAK Osnovna škola Nikole Tesle | |
ALENKA MILJEVIĆ OŠ braće Radića - Bračević | |
DUBRAVKA NAMJESNIK Osnovna škola braće Radića Pakrac |
U okviru #Erasmus+days eTwinning ambasadorica Alenka Miljević organizirala je i zajedno s Tomislavom Pavlovićem provela TeachMeet webinar 10.10.2019. u kojem 13 hrvatskih eTwinnera predstavlja projekte, primjere dobre prakse:
Petar Nikolić, SŠ Metković
Lidija Kozina, SŠ Ivanec
Helga Kraljik, SŠ baj Josip Jelačić, Zaprešić
Maja Bogojević, SŠ Fra Andrije Kačića Miošića
Vesna Stunković, Gospodarska škola Čakovec
Alma Šuto, OŠ Zmijavci
Nevenka Dimač, OŠ Voltino
Ivana Roguljić, OŠ Braće Radića, Bračević,
Martina Supančić, I. OŠ Bjelovar
Elvira Vučković, OŠ Petar Zoranić, Nin
Helena Gustović Ljubić, I. OŠ Bjelovar
Nives Bogdan, OŠ kraljice Jelene, Solin
Tomislav Pavlović, OŠ Ludina
Na portalu eTwinning dostupni su projektni kompleti, već gotovi "recepti" eTwinning projekata spremnih za provedbu s razrađenim aktivnostima, ciljevima i očekivanim rezultatima. Na ovoj poveznici možete pogledati i preuzeti bilo koji od dostupnih kompleta na engleskom jeziku.
eTwinning ambasadori Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Slovenije su na hrvatskom jeziku pripremili četiri projektna kompleta na različite teme u kojima su po koracima objašnjeni koraci u provedbi eTwinning projekta na konkretnom primjeru i uz mnoštvo prijedloga web alata koje možete koristiti s učenicima. Projektne komplete možete pogledati i preuzeti ovdje.
Krajem 2016. godine objavili smo i e-brošuru "Projektni mozaik" s primjerima projetnih aktivnosti primjenjivih u svakom razredu, a koje su nastale u okviru eTwinning, KA1 ili KA2 projekata. Nadamo se da će vam poslužiti kao inspiracija kojom ćete obogatiti svoj rad u razredu i potaknuti učenike na aktivnije i samostalnije usvajanje nastavnih sadržaja.
Krajem 2015. godine objavili smo e-brošuru "U razredu s eTwinningom" s primjerima 10 uspješnih eTwinning projekata.
Pogledajte i jedan od TeachMeet webinara u kojem hrvatski eTwinneri predstavljaju projekte koje su proveli sa svojim učenicima u školskoj godini 2013./2014.
Primjeri eTwinning projekata po područjima
Sukladno predmetu ili području kojim se bavite, donosimo primjere uspješnih eTwinning projekata koje možete pregledati. Poveznice na projekte se mogu pregledavati nakon prijave na eTwinning.
- STRANI JEZICI
Projekt "E-classroom"
- MATEMATIKA
Projekt "Matematički izazovi"
- PRIRODNE ZNANOSTI
Projekt "Rendez-vous with amphibian"
- EKOLOGIJA
Projekt "E-waste - What Can Citizens Do?"
- PODUZETNIŠTVO
Projekt "A.P.P.L.E.S - Applying Practices for Productive Learning of Entrepreneurial Skills"
- GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE
Projekt "Learn Civic & Act"
- STRUČNE SLUŽBE U ŠKOLI (PEDAGOG, PSIHOLOG, KNJIŽNIČAR)
Projekt "Express yourself!"
- PREDŠKOLSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE
Projekt "Vrtimo se na vrtu"
- NIŽI RAZREDI OSNOVNE ŠKOLE
Projekt "Healthy P.I.C.N.I.C."
- VIŠI RAZREDI OSNOVNE ŠKOLE
Projekt "ACTION ENGLISH"
- SREDNJE ŠKOLE
Projekt "The Universe is Made of Tiny Stories"
- STRUKOVNO OBRAZOVANJE I OSPOSOBLJAVANJE
Projekt "Tourism and social entrepreneurship"